Приятен път по Алеята на спомените
Една голяма тема на миналогодишните реклами на Super Bowl беше носталгията. Независимо дали беше Серина Уилямс, която играеше в реклама, вдъхновена от Caddyshack, или Джон Траволта, който пускаше T-Mobile стара мелодия, цялостната атмосфера беше ретро и успокояваща. Тази година трябва да очакваме повече от същото, според маркетинг експерти.
„Рекламодателите имат предвид, че е година на президентски избори и че редица конфликти бушуват по целия свят. Така че те се придържат към утешаващи теми за носталгия, хумор и както винаги, тонове знаменитости за голямата игра“, пише U.S. News & World Report, цитирайки като доказателство, че Budweiser връща своите емблематични Clydesdales.
Възпроизвеждането на стари класики има маркетингов смисъл и със сигурност проследява, че в свят, който често изглежда извън контрол, хората биха жадували за познатото. Но тази реалност повдига интересен въпрос: трябва ли да се тревожим за манията на нашата епоха по миналото?
Дали всички тези ретро реклами са знак, че губим апетита си за иновации или се крием от истинските предизвикателства на днешния ден? Трябва ли предприемачите, които изграждат бъдещето, да устоят на това желание да погледнат назад към старите фаворити?
Науката обяснява защо носталгията е добра за вас
Науката разгледа този въпрос и намери утешителен отговор. Оказва се, че носталгията всъщност е добра за вас. Клей Рутлидж, директор на лабораторията за процъфтяване на човешкия живот на Института Арчбридж, е прекарал повече от 20 години в изследване на психологията на носталгията и е събрал тези открития в новата си книга „Минало напред: Как носталгията може да ви помогне да живеете по-смислен живот“. Завладяващ откъс от нея наскоро се появи в Business Insider.
Носталгията, обяснява Рутлидж, често е свързана с това да се успокоим в тревожни или трудни моменти. Когато се чувстваме притеснени за бъдещето, оттеглянето пред удоволствията и сигурността на идеализираното минало ни успокоява. Но засядаме ли просто да гледаме назад с розови очила и избягваме да гледаме напред?
Рутлидж събира много доказателства, че отговорът на този въпрос е твърдо не. „Проучванията са установили, че носталгичното размишление увеличава чувството на вдъхновение, насърчава оптимистичното отношение към бъдещето, подобрява самочувствието, засилва креативността и насърчава мотивацията за преследване на важни житейски цели“, обобщава той.
Противно на интуицията, носталгията може дори да помогне на онези, които са най-устойчиви на промяната, да приемат, че светът се развива и те трябва да се развиват заедно с него. И в контекста на работата, „проучванията са установили, че когато служителите прекарат няколко минути в размисъл върху носталгично работно преживяване, те гледат на работата си като на по-смислена дейност и е по-малко вероятно да искат да напуснат“.
Взети заедно, тези констатации показват, че вместо да забиваме главите си в пясъка, носталгията ни дава силата и решимостта да се изправим пред настоящето.
Направете пътуването без чувство за вина по алеята на спомените
Каква е идеята за предприемачите? Някои от най-добрите маркетингови мозъци в света харчат милиони, за да пускат носталгични реклами на Super Bowl. Това ви казва, че носталгията е ефективен начин да продавате повече неща. Това изследване трябва да ви увери, че няма нищо нездравословно и в импулса за преразглеждане на миналото. Така че не се колебайте да се присъедините към носталгичната маркетингова тенденция.
Но тук има и личен урок. Ако откриете, че превъртате стари семейни снимки или любими спомени, разберете, че това е естествена човешка реакция към нашия бързо променящ се свят. Вашите пътувания по пътя на паметта не са за криене от бъдещето – те са за да си припомните кой сте и как се изграждате.
Източник: Джесика Стилман за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.