В търсене на нови начини за достигане до клиентите след премахването на "бисквитките"

В търсене на нови начини за достигане до клиентите след премахването на бисквитките

В търсене на нови начини за достигане до клиентите след премахването на "бисквитките"

Обичани или мразени от потребителите "бисквитките" доминират онлайн пейзажа повече от две десетилетия. За компаниите използването на "бисквитки" за насочена реклама може да бъде от решаващо значение за намирането на клиенти онлайн, но те в същото време дразнят потребителите, които може да почувстват, че поверителността им е нарушена или да се уморят да кликват върху известията на уебсайта, за да разрешат бисквитките, в съответствие с новите разпоредби за поверителност. 

Но "бисквитката" започва да се разпада: Google обсъжда оттегляне от "бисквитките" от години и на 4 януари компанията започна да оттегля поддръжката на своя браузър Chrome за бисквитки на трети страни, процес, който се очаква да отнеме около година. 

Браузърите Safari на Apple и Firefox на Mozilla вече са блокирали "бисквитките" на трети страни. 

Вместо "бисквитките", компаниите проучват нови начини да достигат клиентите. Дигиталните публикации, които разчитат на онлайн реклама, също се опитват да разберат как промените ще се отразят на техните бизнес модели. 

На тазгодишното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас една от обсъжданите опции е "doughnut" или "децентрализирана бисквитка", както съобщава Ad Age. Компания, наречена Futureverse, подаде патент за технологията, която позволява на потребителите да контролират информацията, до която рекламодателите и други трети страни имат достъп. 

Google разработва своя собствена алтернатива, наречена Privacy Sandbox, която блокира някои проследявания и позволява на потребителите да избират какви данни да споделят. 

Ad Age също пише, че компаниите обръщат поглед към завладяващите Web3 вселени и програми за лоялност. Друг вариант е отклоняване на рекламни долари за поставяне на реклами в приложения като Uber или в уебсайтове за търговци на дребно като Walmart, които могат да използват данните на тези компании от първа страна за местоположението на клиентите и навиците за покупка. 

Марките могат също така да се обърнат към инфлуенсър маркетинг, партньорски програми за приходи с издатели и подновен фокус върху контакта с клиенти чрез имейл или текстово съобщение. 

"Бисквитките" са създадени през 1994 г. от Лу Монтули, инженер в ранния уеб браузър Netscape. Първоначално създадени, за да позволят на уебсайтовете да запомнят потребителите – критични за функции като колички за онлайн пазаруване – но рекламодателите скоро разбраха как да разработят "бисквитки" на трети страни, по същество начин за проследяване на потребител в мрежата. 

Източник: Дженифър Конрад за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ