Внимавайте за тези грешки при онлайн рекламата

Внимавайте за тези грешки при онлайн рекламата

Внимавайте за тези грешки при онлайн рекламата

Онлайн рекламата се превърна в решаваща за всеки успешен бизнес, тъй като повечето покупки се извършват в интернет. Google Ads може да генерира огромен трафик към вашия продукт - ако се направи правилно. Независимо дали тепърва се запознавате с вашия акаунт в Google Ads или имате история с такива кампании, избягвайте следните грешки, за да оптимизирате възвръщаемостта си.

Грешка №1: Използване на грешни типове съвпадение на ключови думи 

Една от най-критичните области на Google Ads са ключовите думи, които са думите или фразите за търсене, които съвпадат с вашите реклами. Има три подкатегории типове съвпадение на ключови думи: широко съвпадение, по фраза и точно съвпадение.

Много рекламодатели използват само ключови думи с широко съвпадение, което означава, че рекламите ви ще се показват при търсения, свързани с ключовата ви дума в произволен ред. Това е лесен начин рекламата ви да събере много импресии, но не гарантира реализация — защото колко вероятно е всеки човек, търсещ тази ключова дума, да е потенциален клиент?

Ще искате да се уверите, че използвате и ключови думи със съвпадение по фраза и точно съвпадение, които стават все по-специфични. Въпреки че общите ви импресии ще бъдат по-ниски, ще имате по-добър шанс за реализация на клиента. Изберете ключови думи с широко съвпадение въз основа на това кои фрази или думи са показали силна реализация. В противен случай просто достигате до голяма аудитория, която не се интересува от вашия продукт.

Грешка №2: Пускате рекламен текст без да го тествате 

Независимо дали имате един комплект текстове за рекламна група или десетки варианти, от решаващо значение е да сравните кой текст работи и кой не. Google Ads ви позволява да направите това директно в секцията "експерименти" на кампанията. Можете бързо да пуснете множество варианти на рекламата едновременно в продължение на няколко седмици и след това да сравните резултатите.

С течение на времето ще разберете какви фрази и настройки осигуряват конкретни резултати и можете да повторите това за бъдещи кампании. Google Ads улеснява дублирането на реклами и въвеждането на съществени подробности в раздела "разширения на рекламите". Можете да добавите отзиви, местоположение, телефонни номера и други към кампаниите си.

Грешка №3: ​​Оставяте Google да поеме юздите 

Google Ads може да бъде плашеща и много голяма автоматизация изглежда ще опрости навигацията в акаунта ви. Но често предаването на контрола на Google може да ви струва.

Например, разчитането на автоматично офериране може да пренебрегне специфики, които могат да ви помогнат да достигнете до желаната аудитория или да насочите устройства, които е по-вероятно да доведат до реализация. Полезно е да тествате стратегиите си за офериране, за да определите какво е най-разумно за вашия конкретен бизнес. Google Ads също така предлага автоматизация, като модификатори на оферти за график за реклами, които могат да варират във времето и да ви накарат да пропуснете по-изгодна оферта.

По подобен начин Google Ads ще направи препоръки, които биха могли да задръстят кампанията ви, вместо да оптимизират процеса. Не всяка "най-добра практика" ще се приложи за вашия конкретен продукт, така че макар да е полезно да разгледате предложенията, които Google Ads прави, не искате да давате свобода на действие на Google върху това, което трябва да бъдат внимателно изработени кампании.

Грешка №4: Пренебрегване на отрицателни ключови думи 

Точно както е важно да добавите подходящи ключови думи към бизнеса си, вие също искате да добавите отрицателни ключови думи към кампаниите си. Това са думи или фрази, които при търсене ще изключат рекламата ви от показване в резултатите – решаващ начин за защита на репутацията на марката ви и куриране на реализациите на клиентите.

Разширяването на вашия списък с отрицателни ключови думи ще ви помогне да филтрирате клиентите, за които знаете, че не отговарят на вашия продукт, което ще ви даде по-добра възвръщаемост от рекламите, които пускате. Отрицателните ключови думи също са чудесно място за добавяне на ключови думи, които сте изпробвали и тествали в предишни кампании и знаете, че не са ефективни.

Грешка № 5: Пренебрегване на вашата аудитория 

Google Ads ви предоставя много инструменти за създаване и насочване на аудитории, но използвате ли ги правилно? Точно както е важно да тествате рекламен текст и ключови думи, трябва да опитате различни аудитории, за да видите как реагират на вашите кампании. Може да откриете нови демографски данни, които заслужават повече инвестиции или че определени видове реклами работят най-добре в определени региони или възрастови групи — ценна информация, която ще намали рекламния ви бюджет.

Освен основни неща като възраст, пол и местоположение, можете да се съсредоточите върху интересите и миналото поведение, когато създавате аудитории. Когато насочвате географски аудитории, обърнете внимание на опциите, тъй като ще трябва ръчно да посочите конкретно местоположение (в противен случай ще се насочите широко към хора, които имат "интерес" към това местоположение). Би било полезно, ако се насочите към аудитории, които са се ангажирали с вашия бизнес.

Google Ads също така предоставя настройка за "наблюдение", така че да можете да наблюдавате ефективността на кампанията, докато се случва, и да коригирате офертите си въз основа на тези данни. Както при всички текущи тестове, експериментирането с насочване и функцията за наблюдение може да повлияе на възвръщаемостта ви с течение на времето.

Източник: Адам Петрили за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова         

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ