ТРАЙНА/// Милениали срещу Gen-Z: 7 основни разлики, които маркетолозите трябва да знаят - Част 2

ТРАЙНА/// Милениали срещу Gen-Z: 7 основни разлики, които маркетолозите трябва да знаят - Част 2

Ако си мислите, че маркетингът на милениалите е едно и също състезание с маркетинга на поколението Z, помислете отново. С напредването на възрастта и присъединяването към работната сила виждаме някои ключови разлики в начина, по който всяко едно от поколенията бюджетира, харчи и спестява въз основа на своите ценности и възприятие на марките и индустриите. В първата част на тази статия ви представихме основните характеристики на профилите на двете поколения, а сега е време за 7-те ключови разлики при маркетинга към милениали и поколението Z

1. Гледни точки към технологиите и парите

Ясно е, че милениалите и поколението Z са израснали в различни времена. Дори най-младите представители на хилядолетието са израснали с джаджи, които са били смятани за революционни за времето си: мобилни телефони с малки екрани и физически клавиатури (по-големият и много различен брат на смартфона), персонални компютри, които не можехте да използвате просто от скута или леглото си, бавен интернет, който отнемаше няколко секунди, за да зареди дори изображение...

От друга страна, само най-възрастните от поколението Z биха си спомнили за тези изобретения, ако изобщо си спомнят за тях. Най-младите от Поколението Z ще са родени в епохата, в която интелигентните технологии - смартфони, телевизори, уреди - се превръщат в масова практика.

Но тъй като те са израснали с неща като интернет и социалните мрежи на една ръка разстояние, тези понятия са по-интегрирани в живота на поколението Z. Те са силно свързани и вероятно използват повечето приложения и платформи на социалните медии.

Известно е, че те пазаруват онлайн повече от милениалите (въпреки че всички възрастови групи вероятно са отбелязали ръст в онлайн пазаруването заради неотдавнашната пандемия COVID-19), но се отличава с това, че не са толкова лесно убеждавани от неща като отстъпки и онлайн реклами.

Възгледите на всяко поколение за парите също играят роля за това колко добре възприемат маркетинговите послания.

Например 51% от представителите на поколението Z са заявили, че възможността да сравняват едни и същи или сходни продукти на различни цени е най-важното предимство за тях при онлайн пазаруване. От друга страна, за 55% от представителите на милениума най-голямото предимство при пазаруването онлайн е удобството.

Тъй като са родени в различни икономики, милениалите са успели да изградят финансите си след рецесията от 2007-2009 г., докато представителите на поколението Z са родени или израснали в средата на рецесията. Това е довело до почти драстичен поглед върху парите на по-младите поколения, които гледат на сигурността на работата, доходите и разходите с повече практичност, отколкото оптимистичното по-старо поколение.

Как да приложите фактите

След като знаем какво е отношението на двете поколения към технологиите и парите, ето някои препоръки за ефективен маркетинг при всяко от тях:

  • По-младите поколения са по-склонни да купуват, ако видят, че продуктът е практичен или наистина ценен в живота им. Поради това променете маркетинговите си послания, за да отразяват това желание за закупуване на практични неща.
  • Тъй като милениалите ценят неща като удобство и клиентско преживяване, е важно да инвестирате ресурсите си в създаването на по-безпроблемно преживяване, особено онлайн.

2. Къде пазаруват онлайн

Друга съществена разлика между милениалите и представителите на поколението Z се състои в това къде пазаруват онлайн. И двете поколения може да са израснали с интернет, но по-младите от тях са били изложени на тази технология от по-ранна възраст и са усвоили цифровата грамотност от много по-ранна възраст.

Не е изненадващо, че поколението Z е известно с това, че е по-ориентирано към мобилните устройства. Това се отнася дори до навиците им за онлайн пазаруване, тъй като е по-вероятно поколението Z да пазарува от мобилно устройство, отколкото от друго. Всъщност те са два пъти по-склонни да правят поръчките си за онлайн пазаруване през мобилни устройства, отколкото милениалите.

Как да приложите фактите

Тъй като и двете поколения са много мобилни, когато става въпрос за пазаруване онлайн, ето някои препоръки, които ще ви помогнат да подобрите маркетинговите си кампании:

  • Инвестирайте в мобилен дизайн за вашия онлайн магазин и уебсайт.
  • Обмислете пускането на приложение за електронна търговия. Алтернативно, помислете за намиране на търговци на дребно с посочените приложения, които могат да носят вашите продукти и да поставят марката ви пред хората от хилядолетието и поколението Z, които имат тези приложения за пазаруване на телефона си.
  • Уверете се, че сайтовете ви за пазаруване се зареждат бързо на мобилни устройства. Известно е, че тези технически грамотни поколения и особено поколението Z не искат да използват сайтове и приложения, които се зареждат бавно.
  • За представителите на поколението на хилядолетието, които отдават предпочитание на удобството и преживяването, тествайте потребителското изживяване и потребителския интерфейс, за да се уверите, че онлайн пазаруването протича добре. Винаги, когато е възможно, се уверете, че процесът на плащане е възможно най-кратък.
  • Много представители на поколението Z, най-вече по-младите в това поколение, понастоящем не могат да разполагат с кредитна карта. Поради тази причина разрешете възможно най-много методи за плащане при онлайн пазаруване, включително онлайн портфейли или планове от типа „купи сега, плати по-късно“.
  • Тъй като наблюдаваме възход на новите технологии, виждаме също така, че поколението Z проправя пътя на „социалната търговия“ - или пазаруването изцяло в рамките на приложение за социални медии като Facebook или Instagram. Поради тази причина се възползвайте максимално от безплатните инструменти за пазаруване от Instagram или Facebook и следете за платформите на социалните медии, които пускат нови функции за пазаруване, за да последват примера им.

3. Маркетинговите канали, които те използват

Макар че и хилядолетните, и поколението Z са запознати със социалните медии, може да има изненадваща разлика в маркетинговите канали, които те предпочитат да посещават, и в това колко време прекарват в тях.

Милениалите са израснали с ранните сайтове за социални медии като Myspace и Tumblr, но най-популярната платформа за социални медии за тях все още е Facebook, следвана плътно от YouTube и Instagram. Платформи като Twitter и LinkedIn също са близо до най-посещаваните от тях социални медийни канали в рамките на един ден.

Според самооценките на милениалите те използват социалните медии средно по около 3,8 часа на ден. Този брой може да се е увеличил по време на пандемията COVID-19 и тепърва предстои да видим дали тези промени ще продължат и в света след пандемията.

От друга страна, водещите платформи на социалните медии за поколението Z са предимно видеобазирани платформи, като TikTok, Snapchat, Instagram и YouTube.

Поколението Z е най-склонното да прекарва повече време в социалните медии от всяко друго поколение. Според собствените им самоотчети от същото проучване за милениалите, те прекарват над 4,5 часа на ден в социалните медии. Според съобщенията това число не включва времето, което те прекарват в игри.

Въпреки различията и двете поколения изглежда предпочитат всяка социална платформа по повече или по-малко еднакви причини. Основните причини, поради които милениалите и представителите на поколението Z са в предпочитаните от тях социални медийни платформи, са да следват хора, които споделят техните интереси, творци и инфлуенсъри, както и акаунти, свързани с развлечения.

Как да приложите фактите

Както видяхме тук, платформите на социалните медии не са еднакви за тези две поколения. Обърнете внимание на тези препоръки, когато планирате кампании за маркетинг на милениали и за маркетинг на Поколението Z:

  • И двете поколения следват онлайн творци и инфлуенсъри и са известни с това, че се доверяват на препоръките на инфлуенсърите. Обърнете внимание на възходящите приложения за социални медии като TikTok и работете с влиятелни личности в тези платформи.
  • Видео платформите, особено тези, които поддържат кратки видеоклипове, са във възход и за двете поколения. Присъствайте в тези платформи и създавайте ангажиращо съдържание, което може да задържи вниманието им.
  • Създайте стратегически партньорства не само с инфлуенсъри, но и с други марки или лица, които вече могат да имат аудитория от хилядолетието или поколението Z.

4. Честота на купуване

Тъй като все повече представители на поколението Z се присъединяват към работната сила, започваме да забелязваме колко различни са навиците им за пазаруване от тези на техните колеги от хилядолетието. Въпреки различията обаче можем да кажем едно общо нещо: и поколението на хилядолетието, и поколението Z харчат значително по-малко от предишните поколения.

Според доклад на Ernst & Young цели 74% от милениалите са купували продукти онлайн повече от веднъж месечно. За сравнение, само 49% от поколението Z съобщават за същите навици на пазаруване.

Можем да ги свържем с възгледите им за парите. Тъй като Поколението Z е известно с това, че е по-практично и прагматично, то може да пазарува само когато възникне необходимост.

Как да приложите фактите

Тъй като покупателните навици на Поколението Z тепърва ще се изясняват, докато все повече хора се присъединяват към работната сила и увеличават покупателната си способност, ето какво можем да научим от сегашното поколение, когато става въпрос за продажби към тях:

  • Поколението Z е известно с това, че е прагматично, така че направете така, че маркетинговите ви кампании да отразяват нуждата от прагматичност. Добавяйте практични добавени стойности като безплатна доставка или кодове за отстъпки, които могат да им помогнат да вземат по-лесно решение за вашия продукт.
  • Тъй като и двете поколения харчат по-малко от по-възрастните, може да се наложи марките да увеличат ползите от продуктите си, за да убедят наистина тези поколения да направят покупка. Качеството на продукта ще бъде важен фактор за тези групи, така че се уверете, че вашият продукт им дава възможност да си платят парите.
  • От друга страна, милениалите са по-склонни да са оптимисти за финансовото си бъдеще. Те са образовани и според сведенията печелят повече, отколкото по-старите поколения на същата възраст.

5. Нива на лоялност към марката

Лоялността към марката ще играе огромна роля при вземането на решения за покупка както от поколението на хилядолетието, така и от поколението Z. Ако за първи път видяхме това сред милениалите, което беше първото поколение, възприело личните си ценности и поискало от марките да ги последват, то виждаме, че тази тенденция се запазва само сред пазара на поколението Z.

И милениалите, и поколението Z ценят устойчивостта, екологията и социалната справедливост. Те искат техните марки да защитават кауза, която те самите биха подкрепили.

Всъщност представителите на Поколението Z са заявили, че са готови да платят по-висока цена за марки, които предлагат устойчиви възможности или имат устойчивост като основна ценност в своя бизнес модел.

Тези поколения са много по-склонни да държат под отговорност марките, които вършат нередности, няма да се страхуват да бойкотират, нито ще мълчат онлайн, ако посочените марки, които вършат нередности, не се променят.

Как да приложите фактите

Лоялността към марката ще бъде ключова валута, когато се маркетира към милениали и поколение Z. Ето нашите препоръки за планиране на следващите ви кампании:

  • Инвестирайте в силна идентичност на марката.
    Проучвания показват, че 71% от милениалите са по-склонни да купуват от марки, които споделят техните ценности, затова идентичността на вашата марка трябва да отразява тези ценности, важни за клиентите ви.
  • Действайте според заявените си принципи.
    Изразяването на ценности е едно, но да ги прилагате на практика е съвсем друго. Това е голяма инвестиция – да осигурите съответствие между ценностите на компанията ви и тези на милениалите и поколение Z, но я разглеждайте като инвестиция в бъдещето, защото мнозина от тези пазари отказват да правят компромиси с това, което ги движи.
  • Покажете на потребителите как прилагате своите ценности.
    Публикувайте отчети, които обобщават подкрепените от вас каузи и начина, по който сте го направили, или направете ясно, че тяхната подкрепа за вашата марка допринася за положителна промяна.

6. Възприятия за реклами и брандирано съдържание

Рекламата може да изпитва трудности с тези по-млади поколения. Милениалите и поколение Z се чувстват по-слабо свързани с рекламите, които виждат онлайн; само 36% от милениалите и 32% от поколение Z се доверяват на рекламите, насочени към тях в социалните мрежи.

Това означава, че разчитането единствено на реклами не гарантира успех на вашите маркетингови кампании. Докато милениалите са по-склонни да обмислят покупка от марки след като ги видят в традиционна реклама (включително социални медии и подкаст спонсорства), поколение Z може да бъде по-неподатливо.

Голяма част от поколение Z са инсталирали някакъв вид блокиране на реклами на устройствата си – дори на мобилни – и още по-голяма част е склонна да пропуска рекламите, които вижда онлайн.

Как да приложите фактите

Ако традиционните рекламни методи онлайн са застрашени от променящите се навици на по-младите поколения, ето как можете все пак да извлечете максимума от своя маркетинг и продажби:

  • Приоритизирайте информацията пред простата реклама.
    Милениалите и поколение Z не искат просто да им се продава; те предпочитат съдържание, което е по-образователно и полезно, вместо съдържание, което е създадено единствено, за да продава. Затова съсредоточете усилията си върху тактики като маркетинг с влиятелни личности (инфлуенсъри).
  • Генерирайте органична популярност около марката си.
    Спечелените медии са тези, които не можете да купите; това е, когато пресата и потребителите сами говорят за вас онлайн и разпространяват информацията. Затова създавайте продукти и кампании, които имат потенциала да бъдат подхванати както от потребителите, така и от медиите.

7. Предпочитан тип съдържание

Накрая, нека разгледаме как милениалите и поколение Z се различават в предпочитаните от тях типове съдържание онлайн. Това може значително да повлияе на техните решения за покупка, особено ако създавате съдържание, което отговаря на техния вкус.

  • И двете поколения обичат забавно съдържание онлайн. Те посещават платформи като YouTube, за да гледат видеа от популярни създатели, и прекарват време в микросъдържание като истории в Instagram и TikTok видеа.
  • Поколение Z е по-склонно да предпочита видео съдържание в сравнение с милениалите. Въпреки че са активни в платформи като Instagram, те все повече се отдалечават от прекалено филтрирани и вдъхновяващи публикации. Те искат марките да бъдат по-автентични и реалистични, вместо да им продават начин на живот, който знаят, че е недостижим за мнозинството.

Източник: Mention

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ