Три стратегии, с които следващата кампания става вирусна

Три стратегии, с които следващата кампания става вирусна

„Вирусен“ не е просто често срещана модна дума — това е нещо, което търговци, рекламодатели и социални инфлуенсъри по целия свят преследват яростно. Измислянето на вирусна публикация или вирусна кампания за връзки с обществеността се превърна в крайната цел в PR пространството.

Можете да се консултирате с най-талантливите професионалисти в бизнеса, можете да размишлявате дни наред и да тествате брилянтната си идея на пазара върху всичките си приятели на следващото си събиране под бурни аплодисменти. И все пак няма доказан алгоритъм, който да гарантира, че кампанията ви ще пожъне успех. Има обаче стратегии, които можете да възприемете по време на полета нагоре, пише Емили Рейнолдс Берг в статия за Entrepreneur. 

Стъпка №1: Проучете и преоткрийте

Ако търсите вирусен статус, първата стъпка е да се потопите дълбоко в това, което вече е станало вирусно във вашата област и след това, познайте какво? НЕ го правете. Не крадете идеи. Не копирайте. Не се превръщайте в своя собствена фалшива марка.

По-скоро анализирайте кои аспекти или характеристики на кампанията са в центъра на вниманието и след това подходете към тези ъгли от подобен, но различен ъгъл. Въпроси, които да зададете:

  • Кампанията използва ли хумор?
  • Дали използва емоция, за да докосва сърцето или, обратно, да събуди гняв или да вдъхнови действие?
  • Използва ли шокираща стойност или финес?
  • Включваше ли хора или неща?
  • Беше ли предимно визуално, слухово или писмено?
  • Дали целта беше да забавлявате или да информирате?

Когато разбиете изключително успешно PR усилие на неговите компоненти, вероятно можете да определите кое е било най-ефективно с целевата аудитория и да се опитате да възпроизведете ефекта, без да имитирате съдържанието.

Един последен съвет от две части тук. Тъй като е вярно, че толкова много най-добри идеи вече са били правени преди, не ограничавайте проучването си до кампании на същата тема като вашата. Вместо това:

(а) разгледайте внимателно вертикалите (същата индустрия като вашата, но различни теми)

(б) погледнете отвъд собствената си индустрия към кампании, на които искате да подражавате.

Само защото вашият продукт няма нищо общо с бирата Budweiser, това не означава, че не можете да опитате да предизвикате същото усещане, което изпитват техните коне Clysedale по време на ваканция.

Стъпка №2: Създавайте и завладявайте

Поставянето на оригинална идея, специфична за вашата марка, е нещо, към което се стремите. В сферата на връзките с обществеността креативността е ключът, който отключва всяка врата. Звучи банално, но това не го прави по-малко вярно.

Не мога да ви опиша колко часа съм седяла в брейнсторминг с моя екип в опит да създам нещо ново и вълнуващо за един от страхотните ми клиенти. Правейки това, ето какво научих:

  • Креативността в PR е мястото, където науката среща изкуството. След цялото това проучване, след като съберете някои факти и наблюдения за това какво работи във вирусни кампании и какво не работи, е време да интегрирате статистиката.
  • За да направите това, добре е да започнете с AI. Можете да го използвате само като стартова площадка за разпалване на идеи. Но ако се опитате да стимулирате вирусна кампания с ChatGPT на волана, бързо ще спукате гума, защото шофьорът е робот.
  • И човешкият мозък все още може да надмине робота. Не съм сигурна колко дълго ще продължи това, но за момента разчитането на креативните умове във вашия лагер все още е най-добрият ви залог за създаване на въздействащо и въздействащо съдържание. Например, можете да използвате AI, за да изготвите списък с ключови думи или хаштагове, които са популярни във вашата индустрия. Спрете там. Изберете ръчно една или две думи, за да оформите стълба на кампанията си, но след това изградете всичко останало сами.
  • От съществено значение е да изберете правилната платформа, за да покажете своята креативност. Още веднъж проучването ще ви информира дали Insta, TikTok, TV, Google Ads или произволен брой други търговски обекти са най-стратегическият избор за маркетинг на това, което сте създали за вашия конкретен пазар.

Стъпка №3: Бъдете изключителни с провокиращо мисли съдържание

Какво дава на вашите творчески усилия „куката“, която търсите да привлечете множество зрители или последователи? Е, това може да бъде много неща: автентичност (това е голямо, което наистина резонира в момента), емпатично привличане (привличане на хората с послание, което наистина удря) или привличане на популярен инфлуенсър, който да популяризира вашата марка (разбира се от само себе си).

Лично аз съм голям защитник както на разумна визуална стратегия — използване на силата на завладяващите образи — така и на силата на умната игра на думи, пише авторът на статията. Наистина закачливите лозунги на кампанията могат да бъдат изненадващо кратки („Got milk?“ и „Just do it“ бяха наистина трансформиращи), но те доказват, че езикът е сила и винаги ще бъде. Моят коректор първоначално настръхна от мотото на Simply Orange „100% unfooled around with“... но никога, никога няма да го забрави.

Така че, да, вирусната кука може да бъде концептуализирана. Но много по-често „ударът“ идва напълно случайно. Пазарът е просто твърде обширен и хората са твърде разнообразни, за да предскажат точно на какво ще отговорят по определен начин в определен ден.

Като се има предвид това, каква трябва да бъде вашата цел? Искате някой да спре и да помисли. Искате да генерирате обществен интерес със съдържание, което заслужава внимание. Най-малкото искате да грабнете светлината на прожекторите толкова дълго, колкото можете да я задържите, като се възползвате от тенденция или се възползвате от нещо вкоренено, познато на нашата културна среда.

Да създадете „вирусна“ идея е игра без строги правила, а само насоки. Горните тактики може да не са бляскави. Те не са индустриални тайни, не са защитени от грешки и със сигурност не са лесни за работа. Но за повече от 15 години управление на моя собствена PR фирма, научих, че те са сигурен начин поне да се доближа до сигурен успех. 

Източник: Емили Рейнолдс Берг, основател на фирмата за връзки с обществеността R Public Relations, за entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ