ТРАЙНА/// Увеличете продажбите без големи рекламни бюджети

ТРАЙНА/// Увеличете продажбите без големи рекламни бюджети

За всеки долар, който бизнесите инвестират във връзки с обществеността (PR), те печелят средно 5,50 долара обратно в медийно отразяване. Поради тази и други причини големите корпорации смятат PR-а за незаменим.

PR-ът може да окаже голямо влияние за компании и организации от всякакъв мащаб. Тъй като доверието на потребителите в традиционната реклама и маркетинг намалява, PR-ът се очертава като жизненоважна част от стратегическите бизнес комуникации. Това е особено вярно в ключови моменти от развитието на организацията, като например в месеците преди стартирането на ново предприятие, продукт или услуга.

Проблемът с традиционната реклама и маркетинг

Изследванията показват, че клиентите днес са много по-скептични към рекламните и маркетинговите кампании, отколкото техните предшественици. Според доклад на YouGov от декември 2024 г., 53% от участниците в проучването казват, че рекламите са загуба на време, а 52% казват, че не се доверяват на телевизионните реклами.

Недоверието е особено изразено сред представителите на по-младите поколения. Проучване на Connect by Live Nation наскоро установи, че само един на всеки четирима от тези клиенти казва, че се доверява на марки. Вместо това, те искат прозрачност, автентичност и реалност.

За щастие, PR-ът предлага точно този вид прозрачен, автентичен и честен подход, за който днешните потребители копнеят.

Уникалният подход на PR към стратегическите комуникации

PR-ът може да обезоръжи циничните и да изгради доверие с целевите аудитории. Вместо да плаща, за да представя егоистични послания пред хората, PR-ът печели вниманието на медиите, като предлага легитимна стойност на читателите, зрителите и слушателите.

PR специалистите имат много различни стратегии за привличане на това медийно отразяване. Голяма част от това се свежда до това да бъдат в крак с новинарския цикъл, да имат задълбочено разбиране за областите на експертиза на клиентите и да изграждат взаимоотношения с журналисти и редактори. След това публицистите комбинират тези фактори, за да създадат възможности да насочат вниманието към своите клиенти.

Например, когато ураган току-що е опустошил общност, публицистите разбират, че много членове на обществеността ще се притесняват от перспективата да загубят собствените си домове при друго подобно събитие. Публицистите могат да се възползват от тази възможност, като предложат да позволят на журналисти да интервюират техни клиенти, специализирани в застраховането. Това дава възможност на клиента да обясни как най-добре собствениците на жилища могат да защитят имуществото си преди буря.

Въпреки че клиентът никога не рекламира изрично собствените си застрахователни продукти в коментарите си, фактът, че е готов да отдели време, за да бъде полезен и да предложи насоки, говори добре за него и неговата компания. Представянето в медиите също подобрява оптимизацията им за търсачки (SEO), което означава, че търсачките е вероятно да ги класират по-високо в резултатите от онлайн търсенето.

Това е само един пример - важното е талантливите публицисти да разбират как да предизвикат интереса на медиите към своите клиенти във всеки един момент.

Защо PR-ът прави разлика

Този вид медийна поява или споменаване - често наричан „спечелена медия“ - е много различен от промоционална реклама. Той предлага образование, знания, експертиза и добра воля към обществеността, а не опит да им се продаде нещо.

И все пак PR-ът е и ефективен начин за популяризиране на продуктите и услугите на клиентите. Ценните съвети и етичното поведение на компанията създават положителна връзка със зрителите. Правенето на PR насърчава доверието, което може да се отплати, когато членовете на аудиторията се стремят да закупят подходящ продукт или услуга по-късно.

Всъщност, според Edelman Trust Barometer, респондентите в проучването идентифицират спечелените медии като по-добър начин да спечелят доверието си от всеки друг вид маркетинг. Както съобщава същото проучване, експертите в индустрията се ползват с повече доверие от всеки друг източник, включително колеги, известни личности и инфлуенсъри.

Комбинацията от авторитет и емпатия е печеливша. Това е комбинацията, която PR-ът предлага. В резултат на това проучванията показват, че PR-ът има положителен ефект върху крайния резултат.

PR-ът подкрепя крайния резултат

Проучване от 2020 г. показа, че след като чуят за продукт в подкаст, 64% от слушателите посещават уебсайта на компанията, а 55% в крайна сметка купуват артикула. Междувременно 70% от същите тези хора казват, че превъртат рекламите напред.

Според изследователската и консултантска фирма Forrester, компаниите, които печелят от медийно рекламиране, могат да генерират до 20 пъти повече потенциални клиенти от тези, които плащат само за реклама.

Както показват тези числа, PR-ът подкрепя бизнеса във всеки един момент. Има обаче и ключови моменти, когато е още по-важно да се прави PR.

Подходящото време за PR

Проучванията показват, че PR-ът има особена важност в определени моменти от развитието им. PR-ът в месеците преди пускането на нов продукт, услуга или бизнес помага на предприятието да се развие по-добре от рекламата.

Моят собствен опит потвърждава тези заключения, пише авторът на статията Скот Бартник. Например, един от клиентите на моята PR агенция - център за уелнес против стареене - се притесняваше, че никой няма да се появи на тържественото им откриване. Свързахме се с инфлуенсъри, базирани в неговата общност, и изпратихме медийни съобщения до местни новинарски издания и Търговската камара, която популяризира събитието в собствените си акаунти в социалните медии. Това създаде шум и в резултат на това тържественото откриване беше препълнено с хора, много от които си запазиха час.

Отново, това е само един пример. По принцип PR-ът запознава хората с нови продукти, услуги и бизнеси по-ефективно от рекламата, защото мобилизира трети страни, които се считат за по-надеждни, отколкото самата марка.

PR-ът дава резултати

Докато всяка компания може да се възползва от изграждането на доверие с потребителите, PR-ът е особено важен за новите компании и бизнесите, които предвиждат пускането на нови продукти или услуги през следващата година. За най-добри резултати, бъдете проактивни и започнете достатъчно рано. Това ще даде време на вашия PR екип да разработи стратегия, да проведе пазарно проучване и да създаде ключовите връзки, необходими за оптимални резултати.

Големите корпорации се занимават с PR, защото той дава резултати. Ето защо бизнеси от всякакъв мащаб също трябва да го правят.

Източник: Скот Бартник, главен изпълнителен директор и съосновател на агенция Otter PR, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ