Бот програмите ще струват на дигиталните рекламодатели $7,2 млрд. през 2016 г.

Бот програмите ще струват на дигиталните рекламодатели $7,2 млрд. през 2016 г.

Рекламната измама в интернет чрез бот програми ще струва на марките 7,2 млрд. долара в глобален план през тази година. Това твърди прогноза на Асоциацията на националните рекламодатели в САЩ (ANA) и White Ops. Очакваната сума е по-висока от 6,3 млрд. долара безсмислено платени за онлайн реклама, колкото двете организации предвиждаха за 2015 г. 

Изследването, цитирано от Adweek, показва, че издателите с по-високи нива cost-per-thousand (CPM) са били по-засегнати от действието на бот програмите. Тези програми създават милиони милиони рекламни импресии в интернет върху реклами, които реално никой не е кликвал. Присъствието на рекламите се плаща от рекламодателите, които смятат че чрез него достигат до някакви хора. При дисплеей рекламата със CPM за повече от 10 долара е имало 39% по-високо равнище на бот активност в сравнение с по-евтините дигитални реклами, посочва наблюдението на организациите. 

"Нивото на криминален, неизвъшван от хората (уеб) трафик, което буквално ограбва инвестициите на рекламодателите за изграждане на марки, е пародия", коментира в изявление Боб Лиодайс, президент и главен изпълнителен директор на ANA. "Освен това то подчертава нуждата цялата маркетингова екосистема да управлява медийните си инвестиции с по-голяма дисциплина и контрол, на фона на покачващо се сложните измамници", допълва той. 

49 членове на ANA са участвали в изследването, озаглавено 2015 Bot Baseline. Проучването е обхванало ефективността на над 1300 рекламни кампании от 1 август до септември миналата година. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ