Гръцкият фалит повлече рекламни агенции и медии

Гръцкият фалит повлече рекламни агенции и медии

Затъващият рекламен пазар в Гърция и нарастващите дългове на частните телевизионни канали повличат към фалита и агенциите, коментират авторите в AdAge. Lеo Burnett в Атина например е застрашена от фалит.

Рекламната агенция, която е собственост на Publicis Groupe, се бори да остане в бизнеса и да задържи служителите си на работа. Заради тежката икономическа криза в страната обаче рекламното потребление в страната е спаднало до минимални нива.

Друг проблем, с който конкретно агенция Lеo Burnett Атина се бори е свързан с опасността от фалит на частната гръцка телевизия с регионално разпространение Alter TV. До месец май тя е продавала предварително рекламно телевизионно време на рекламните агенции. Когато се е оказала притисната от дълга си от близо половин милиард долара, телевизията е започнала да събира пари от рекламните агенции с възможно най-големи усилия, за да се измъкне от създалата се проблемна ситуация.

Матиас Емерич, старши вицепрезидент на Publicis Groupe в Париж спешно отпътува за Атина, за да помогне на агенцията да излезе от затруднената ситуация. Той потвърди, че Alter TV има големи дългове и много малки приходи. Освен това съобщи, че тримата главни изпълнителни директори на Lеo Burnett в Гърция са напуснали позициите си в борда на директорите, въпреки че все още работят за компанията. Мнозина се опасяват, че при създалата се ситуация много от клиентите на агенцията ще оттеглят доверието си към нея и ще се пренасочат към конкурентите й в Атина.

През 2010 г. парите за реклама, похарчени в Гърция, намаляха с 15,2%. Очаква се те да се свият с още 23% през тази година. На този фон рекламата в Западна Европа ще отбележи ръст от 3,3%, сочи прогнозата на ZenithOptimedia.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ