Дигиталният маркетинг е новият традиционен маркетинг

Дигиталният маркетинг е новият традиционен маркетинг

Думата "дигитално" беше превърната в сензация в маркетинга. В смисъла й е внесена вече емоция, дори известна доза драматизъм - ако не си в света на дигиталното, едва ли не ти не си маркетолог. И това е доста смело изказване на един главен изпълнителен директор и основател на агенция за дигитален маркетинг. 

Основната същност на маркетинга днес все още е да привлича вниманието, за да може бизнесът да продава свои продукти или услуги. Но технологията се разви дотолкова, че маркетолозите вече отделят повече от работното си време за работа с дигиталните ресурси отколкото за друго - за управление на онлайн съдържание, социални мрежи, дигитални активности. Начинът, по който компаниите правят бизнес, се променя. Дигиталният маркетинг се превърна в новия традиционен маркетинг. 

Какви са свидетелствата за това? Маркетинговите директори и мениджърите в компаниите назначават нови длъжности като "експерт социални мрежи", "стратег съдържание", "мениджър общности". Изключително рядко е вече в една компания в маркетинговия отдел да има мениджър печатни медии, или пък да работи медия планьор, който да се занимава само с разполагането на реклама в списания и вестници. 

Тези промени са в отговор на желанията и нуждите на клиентите на компаниите. Традиционният маркетинг - т.е. маркетингът чрез директни имейли, печатни медии, вестници, още има своето място в медийния микс. Но клиентите вече искат информацията където им е удобно, когато им е удобно, и на това може да им отговори само дигиталния свят. 

Новият традиционен маркетинг е дигиталният, а старият традиционен маркетинг можем да наричаме "old school marketing". 

Като в крайна сметка всичко се свежда до маркетинг на преживяването на клиента. Вниманието се измества от вида на медийния канал към потребителя и неговото уникално преживяване. 

Докато все повече хора адаптират технологиите в живота си, маркетолозите имат нужда да внедрят мултиканална стратегия за присъствие в медиите, чрез която да направляват неусетни преходи на хората от един канал в друг. За това е нужен кохерентен маркетингов план, който следва потребителите с техните активности в реалния и дигиталния свят. 

Заличават се линиите между печатните и дигитални медии. Печатните кампании все още са част от микса, но и те се дигитализираха през годините с QR кондове, хаштагове, изписване на уебсайтове и иконки от социалните мрежи - всички те препращат към онлайн. 

Светият Граал на маркетолозите е да създадат печеливш растеж и да увеличат връзките с клиентите. Дигиталният маркетинг е ключов за този успех. Чрез достъпа си до все повече инструменти и платформи - повече от когато и да е било, маркетолозите създават ангажираност сред всички дигитални медии. Дигиталното става тясно свързано с всичко, което правим, а онлайн и офлайн световете си взаимодействат един с друг. Те се сливат. 

По материал на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ