За да бъдете винаги крачка пред конкуренцията

За да бъдете винаги крачка пред конкуренцията

"Бъдете критични към вашия продукт - така ще сте винаги поне една крачка пред конкурента!". Това призовава Марк Ейбрахамс в американското списание Entrepreneur. Ето какво споделя още той: 

Хората вярват на това, което им казваме за собствения ни продукт - от какъв плат са чаршафите, които предлагаме, колко ток пестят бойлерите ни, или какво е съдържанието на какао в шоколада ни. Често те възприемат тази информация за чиста монета, а понякога, с времето, се оказва, че това, което посочваме като водещ отличителен белег на продукта си, не е толкова важно или даже не е вярно. 

В това вярвал и англичанинът Ян Хорсфал. Според него много компании представят свои продукти като по-добри в някакво отношение, докато това всъщност няма значение. Хорсфал провежда редица експерименти, за да го докаже. Избира да го направи в една индустрия с ясни правила - производството на бойни ножове. Тези продукти запазват доста голям дял на пазара на лични оръжия в различните страни, независимо че се въвеждат и други висококачествени оръжия като електропистолетите Taser и ръчните гранатомети.

Какво казвали търговците за продукта? Според тях, в битката за повече клиенти формата и размерът на дръжката на ножовете били много важни, както и качеството на острието. Не е така, опонирал Хорсфал. Заедно с колегите си от Военния колеж към университета на Кренфийлд в Англия, той помогнал да се проектира нов личен нож за полицията. В експериментите си експертите използвали няколко начина на хващане, изкуствени трупове и различни типове дръжки. Резултатът бил категоричен - дръжката нямала значение за ножа!

Какъв е изводът от тази случка? Поставяйте непрекъснато под съмнение характеристиките на продукта, който произвеждате. Това ще ви даде нови насоки в усъвършенстването му, а може и да откриете разлики с изделията на основните си конкуренти. Така ще постигнете решително предимство пред тях.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ