Здравословно наблюдение на конкуренцията

Здравословно наблюдение на конкуренцията

Казват, че работата на маркетолога никога не е приключила, когато става дума за анализиране на конкуренцията. Няма по-вярно твърдение.

За маркетинга е буквално наложително да следи всеки дребен детайл от действията на близките състезатели на пазара, с които компанията се съревновава. Всяка продуктова опаковка, кампания, промоция. Всяка активност в социалните медии и уебсайтовете трябва да са забелязвани от него.

За разлика от големите брандове, малкият бизнес не разполага с необходимите ресурси да следи обстойно конкуренцията – за това обикновено са необходими доста пари. Но, ако следенето се организира в редовен процес от определени дейности, има начини да се окаже лесно, ефективно, по-евтино и здравословно. Например:

• Може да се направи регистрация в Google Alerts. В тази платформа напълно безплатно могат да се получават уведомления за дейността на конкурентите в интернет. Щом се запишете в нея, ще имате възможност да получавате информация за новините, блоговете, видеоклиповете и дискусиите, в които конкурентните фирми са споменати, ежедневно или седмично.

Друг вариант: Свържете се с конкурентите в социалните медии. Харесайте ги, последвайте ги. Няма по-лесно от това. Ефективна тактика е също „приятелството” с ключови лидери на бранда – професионалисти, от които можете да разберете повече за случващото се в конкурентната фирма.

И още: Запишете се за нюзлетърите и директните маркетинг кампании на компанията. Станете неин редовен клиент и бързо ще разберете какви оферти предлага. Ще ги сравните с вашите.

• Изпратете таен клиент. Заръчайте скрито пазаруване на свой човек в магазин на конкуренцията – тук става дума както за традиционните места за пазаруване и преживяванията в тях, така и за е-продажбите. Помолете след това „агентът” ви да ви разкаже за изживяването на продажбата. Разберете повече за техниките на обслужване, асортимента предлагани продукти, мърчандайзинга и цените на другата фирма.

• Посетете представителствата на конкурента на търговските изложения. Вижте павилионите му, организацията на масите му, брошурите, цените, избраната продуктова линия. Направете го, за да сте в крак с повелите на индустрията.

• Посещавайте редовно уебсайта му. Можете да научите най-много от него. Обръщайте внимание на новите му функции. Следете информацията в него и показваните пред клиентите новини, оферти, селекции, препоръки, коментари, снимки.

Целта на цялата тази акция е да се уверите, че всички ваши маркетинг елементи от бранд изживяването, което предлагате, са по-добри или поне равностойни на тези на конкурентите ви.

Съветите са изброени в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ