Златните завети на класиците в рекламата

Златните завети на класиците в рекламата

Златните завети на класиците в рекламата

Изминали са почти 100 години от първите публикации на пионера в рекламната дейност Клод Хопкинс, а до ден днешен продължават да го цитират, обсъждат и спорят за написаните от него истини. С максимите на други класици в областта като Дейвид Огилви и Лео Бърнет са израснали поколения рекламисти. В няколко поредни дни ще ви припомним най-важните от тях като ви приканваме да попълним колективната памет с още техни цитати и завети, които знаете и не откривате в нашата селекция.

 Дейвид Огилви (1911 - 1999)

В света на рекламата широко е разпространен терминът „огилвизми”, който води началото си от книгите на Дейвид Огилви. В тях той ярко и образно илюстрира същността на рекламата и рекламната дейност. Неговите публикации са една от библиите в обучението и подготовката на рекламисти от цял свят:

"Клиентът не е идиот: това е жена ти."

"Рекламата може да убеди човек да купи некачествена стока, но само веднъж. "

"Ако говорят за рекламата, това е лоша реклама. Ако говорят за продукта, това е добра реклама."

"Интуицията може да струва твърде скъпо."

"Великите идеи обикновено са съвсем простички."

"Работата с дилетанти деморализира професионалистите."

"Колкото по-висока е цената, толкова по-желан става продуктът в очите на клиента. "

"Не се конкурирайте творчески с вашата рекламна агенция. Иначе, защо да имате куче и сами да лаете?"

"Един милион, вложен в ефективна реклама, продава повече от 10 милиона, вложени в неефективна реклама."

"Клиентът получава рекламата, която заслужава!"

"Съществува мнение, что всяка реклама е двигател на продажбите. Не всяка! Лошата реклама не е двигател, а спирачка."

„Сляпото прасе понякога намира жълъди, но за всички е полезно да знаят, че те трябва да се търсят под дъбовете.”

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ