Искаш рекламата ти да стане „вирусна”? Включи Скарлет Йохансон и измисли как да бъде забранена


Новата рекламна кампания на газираната напитка Soda Stream за финала на американската футболна лига Супербоул в САЩ е чудесен пример за добре изиграна публичност.

След като отчете на 13 януари разочароващи бизнес резултати за 2013 г. и това доведе в същия ден до 20% понижение на цената на акциите й, израелската фирма Soda Stream с централа на Западния бряг ангажира за рекламно лице Скарлет Йохансон. В мултимилионна реклама от 33 секунди Йохансон се показа как опитва напитката й, след това изтъква, че това е „по-добра сода за всички”, с по-малко калории, а накрая казва: „А само ако можех да направя това (видео) „вирусно”. Следва сцена, в която актрисата се показва красива и секси в елегантна рокля и накрая казва „Съжалявам, Coke и Pepsi”. 

В последните два дни целият свят разбра, че новата реклама със Сакрлет Йохансон на Soda Stream е била забранена за излъчване в САЩ, защото директно атакува с финалното си изречение конкуренцията Coca-Cola и Pepsi. Изречението било прекалено за ТВ канала Fox в САЩ и той отстранил четирите „обидни” за конкурентите думи в края на видеото. Само че сега видеото има повече от милион и половина прегледи в YouTube. Забраната му беше отразена от всички водещи маркетингови медии в света, както и от сайтове, които не пишат редовно за реклама. Със забраната то наистина стана вирусно.

Изглежда, тази реклама за Супербоул вече си е свършила работата, още преди да е бил излъчен големият спортен финал, който ще събере в Америка над 100 милиона души пред малкия екран. Можете да я видите след текста.

Soda Stream добре познава ефектите от забраната на реклами. Внимателните маркетинг наблюдатели си спомнят, че в Супербоул 2013 компанията използва откровена провокация към конкурентните Coca-Cola и Pepsi, като създаде реклама, която беше забранена за излъчване в телевизионния ефир на САЩ, но гледана над 5 милиона пъти в мрежата. Видеото й беше описано като „рекламата, която няма да ви позволят да гледате по време на голямата игра 2013". В описанието му се посочваше още, че "със Soda Stream можете да си направите собствена вкусна сода у дома и да спасите света от пластмасовите бутилки” на Coca-Cola и Pepsi.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
„ДПС-Ново начало” ще продължи да подкрепя кабинета, но няма да участва в него (Обновена)
Понижения на фондовите борси в Европа на фона на разочароващи корпоративни отчети*
Бизнес перспективи: Сърф туризмът и влиянието му върху местните общности
Тръмп: Не искам безсмислена среща с Путин