3-секундното правило на мрежата

3-секундното правило на мрежата

3-секундното правило на мрежата

Фирменият сайт е като визитка за всяка бизнес организация. А за малките фирми е и маркетингов инструмент от ключово значение за съществуването им. Знаем, че той трябва да е добър. Но как да разберем дали е такъв, ако не разполагаме с достатъчно бюджет, за да се консултираме със специалисти? Авторите на американското списание Entrepreneur предлагат матриал по темата. Ето какво пишат те. 

Визията, лесната навигация, съдържанието (текст, снимки, видео), настройките и техническите параметри на платформата са 5-те най-важни компонента на всеки сайт. Всеки награждаван с престижни отличия уебсайт е красив, в него човек лесно се ориентира, използва се интуитивно, няма бъгове и е пълен с интересна информация, която си заслужава отварянето. 

За да направите добър фирмен сайт или да подобрите вашия, помислете как използвате празното бяло пространство на сайта встрани. На аудиторията сайтът трябва да изглежда светъл, ясен, чист, бляскав, изпипан и лесен за употреба. Ето защо преднамерено и стратегически трябва да използвате бялото пространство в сайта си, за да подчертавате с него ключовите елементи във всяка негова страница и да карате съдържанието да изпъква. 

Под бяло поле се има предвид празното място в и около различните елементи на уебстраницата. То не само създава впечатление за елегантност, но и подчертава цветовете и елементите на бранда, според изследване на университета Уичита в САЩ. Това поле подсилва разбирането при четене, смятат авторите. Някои от добрите примери за сайтове, които ефективно го използват, са Squarespace, Medium и любимата търсачка на света - Google. 

С правилен подход, чрез бялото може да представите минималистичен дизайн с естетика, в която доминира красивата графика. Не претрупвайте началната страница, погледът на посетителите ще се натовари, те ще се объркат. Простият дизайн и голямото оставено бяло пространство ще ги накарат да останат в него и да го използват. 

Оптимизирайте навигацията. Направете сайта възможно най-лесен за ориентиране. Вероятно знаете, че това е важно, но все пак в много случаи не се получава добре. Всички продукти, които предлагате, включително информационното съдържание, трябва да бъдат много лесно достъпни от началната страница. На всички платформи, включително чрез мобилните устройства. 

Един от начините да тествате колко лесен е за употреба сайтът ви, е като видите дали той ще издържи 3-секундното правило на мрежата. То е постановено от уебдизайнери в САЩ през 90-те години и днес е широко възприемано като вярно от общността на дизайнерите. Според него, всеки сайт трябва да може да хваща вниманието на посетителя си за 3 секунди. Ако човек не е заинтригуван и привлченен да остане отвъд този срок, сайтът не е добър. 

За да бъдете сигурни, че вашият е такъв, използвайте текст, чиито шрифт е ясен и чиито смисъл лесно се разбира. Включвайте само по няколко качествени графики на страница. Опитайте да насочвате очите на читателите към най-търсената при вас информация. Изпробвайте сайта си като помолите приятели и семейството си да го разгледат. Така ще разберете колко дълго им е необходимо, за да си взаимодействат с различните негови елементи, с цел да изпълнят елементарни задачи. 

В сайта си предлагайте възможност за потребителски отзиви, коментари и ексклузивни оферти. Ако предлагате електронна търговия, покажете няколко висококачествени снимки на продуктите или преживяването, което предлагате. Включете положителни отзиви от клиенти, препоръки, ваучери за намаление с кодове, промоции, специални сделки за месеца. Така ще провокирате в посетителите допълнителни инициативи на интерес към продукта и покупка. 

Поставете приоритет на бързината и простотата. Един от най-често пренебрегваните аспекти при оценка на функционалността на сайтовете е скоростта на отваряне на страниците. Amazon например еволюира дотолкова, че предлага на потребителите покупка с един клик. 

Внедрете дизайн, който дава възможност съдържанието да изглежда добре на всеки екран - на мобилните устройства, на електронните четци, на настолните компютри. 

Още по темата може да разберете от видео презентация в сайта MagNet и в материал в блога Econsultancy в този линк, където може да видите примери за някои от най-добрите уебдизайни на марки в Америка. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ