Какво ново в пазарните изследвания през 2016 година?

Какво ново в пазарните изследвания през 2016 година?

Заради огромното количество съдържание, публикувано онлайн всеки ден, вниманието на публиката намалява прогресивно. Да имат точна представа за хората, които трябва да достигнат чрез съобщенията си, е решаващо за успеха на маркетолозите. Нови технологии и тенденции възникват в тяхна полза. Ето какви са най-новите развития в тази област, цитирани от американското сп. Inc. 

Всичко е мобилно. Всеки е мобилен. Изследванията на мнението на хората, също. Един от най-известните центрове за проучвания в Щатите - "Пю", наскоро увеличи процента на допитванията си чрез мобилни телекомуникации до 75%. За сравнение, през 2008 г. този процент беше 25. Промяната се случва, защото към 2014 г. 44% от американците са живели в домакинства без стационарен телефон, така че изследователите са изпускали възможността да се допитват до мнението на голяма част от населението на страната. Комуникацията с респонденти чрез мобилна връзка в смартфони се увеличава. 

По-добро следене на процеса на вземане на решения. Не е задължително потребителското преживяване да започва с влизането на някой в магазин, или посещението му на уебсайт. Много голяма част от активността на потребителите започва от смартфона, от мобилния уебсайт. Става дума за чат с приятели, посещения на социални канали и други онлайн активности, които имат значение, преди хората да достигнат сайта на някоя компания. Затова е ключово да се разбират стъпките в поведението на аудиторията и да се вижда накъде се насочва тя, преди да прекара време в покупка на стока или услуга. 

"Начинът, по който излагате съдържанието си, предложението си за стойност и призива си за действие, имат голямо въздействие върху процеса на вземане на решение (за покупка) и дали потребителите ще стигнат до него", отбелязва Даръл Стивънс - основател и главен изпълнителен директор на digiTech Web Design в Щатите. "Препоръчвам да опознаете потребителя си по-задълбочено. Има ценни находки от данни, с които може да се сдобиете от действията на всеки потребител, интеркациите и решенията му, както в рамките на уебсайта ви, така и в други допирни точки. Можете да ги използвате, за да оптимизирате дизайна и съдържанието си за по-добро представяне", казва той. 

Времето се измерва в наносекунди. Продължителността на вниманието на хората към дадено съобщение или изображение, към конкретна информация или тема въобще, е малка и тя все повече намалява. Маркетингът трябва да отговаря на скъсяването на вниманието. Кратки видеоклипове, бляскави снимки и бързи четива са понастоящем работещите инструменти. Ако времето за привличане на интернет потребителя е твърде дълго, той много бързо ще се премести в нов уебсайт, нов фийд или ново мобилно приложение. Ако пък съобщението не работи, трябва компаниите да го адаптират и да го впишат в потока от информация така, че да изглежда като естествена част от него. 

Тестването и измислянето на резервни варианти за всяка кампания е единственият начин да се задържи вниманието на потенциалните клиенти. "Разбирането на това какво сте научили в миналото е решаващо, така че да може да приложите наново тези уроци и да правите по-бързи преценки и по-добро решения", съветва маркетолозите Кристи Зулки - шеф и съосновател на KnowledgeHound - технология, която дава възможност за пазарни изследвания на компании с маркетингова цел. Технологията търси и анализира тяхното пазарно представяне за секунди. 

Основните принципи на маркетинга не са се променили. Все още компаниите трябва да предложат продукт на хората, който те искат, или от който те се нуждаят, на цена, която хората са склонни да заплатят. Но местата за показване на промоциите и рекламата се развиха с времето и днес те означават по-мобилни пазарни изследвания и повече интернет ангажиране. 

Остава вярно, че хората ще четат и ще се ангажират със съдържание, което им е интересно и което се отнася за тях. Понякога това съдържание ще бъде фирмен маркетинг. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ