Клиентите не купуват продукти, а впечатления

Клиентите не купуват продукти, а впечатления

Умението да извършвате продажби е най-важното във всеки бизнес. Приходите са това, което прави компанията независима от инвеститори, а за да печелите пари, трябва да можете да продавате продуктите си.

За нещастие, много предприемачи пропиляват шансовете си да извършат продажба, като правят лошо първо впечатление на клиентите си. Ето и няколко правила, които ще ви помогнат да се представите добре на следващата си среща с клиенти.

Обличайте се елегантно

Може издокарването да не е характерно за вашата фирма, но трябва да се уверите, че сте облечени адекватно, когато се срещате с потенциални купувачи. Искате те да ви вземат на сериозно, но и да им покажете уважението си. Погледнете през тяхната призма. Когато клиент ви погледне за първи път, той вече подсъзнателно е започнал да ви преценява. „Дали мога да поверя парите си на този човек? Изглежда ли отговорен?“ Винаги е за предпочитане да сте добре облечени. Не рискувайте. Когато изглеждате елегантни, клиентите ви ще ви вземат на сериозно и ще ви е по-лесно да извършите продажба.

Усмихвайте се

Широката усмивка на първа среща с потенциален купувач може да ви даде силен старт. Много често предприемачите са нервни на първите си бизнес срещи, което пречи на способността им да мислят позитивно. И усмивката изчезва. Освен това е изключително важно да предразположите клиента си, а най-лесният начин е като се усмихнете. Казват, че усмивките са заразни, а и, според проучвания, оправят настроението. Когато предизвикате у клиента си позитивна нагласа, продажбите стават по-лесни.

Не започвайте веднага с рекламата

Много честа грешка, допускана от търговците, е, че веднага след здрависването се хвърлят да рекламират продуктите си. В повечето случаи това е ужасна стратегия. Виждали ли сте как действат невероятните търговци? Ако се вгледате, ще забележите, че те са майстори на празните приказки. Сприятеляват се с клиентите си и намират общи интереси извън работата. След като са създали приятелство, лесно могат да преминат към продажбата. Бил Клинтън, например, е познат като изкусен оратор. Това, което го прави толкова велик, е че, когато ви заговори, имате чувството, че мисли само за вас. Затова и стана президент. Това би помогнало и на вас да спечелите купувачи.

Запознайте се с проблема

Една стратегия, която работи добре, е воденето на подробни записки по време на делова среща. В началото й бележките помагат да се уверите, че разбирате всички големи проблеми, пред които е изправен вашия потенциален клиент. Освен това, така му показвате, че сте по-отговорен повече да слушате, по-малко да говорите. А след края на срещата, имаге възможност да прегледате записките и да прецените дали сте измислили правилното решение на проблема.

Когато влезете в бизнес среща, уверете се, че сте разбрали тревогите на потенциалния си купувач. След това трябва да пригодите рекламата към нуждите му. Помнете, че клиентите не купуват продукти, те купуват решения.

По материали от Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ