Ключовите елементи на силния рекламен лозунг

Ключовите елементи на силния рекламен лозунг

Рекламният лозунг е кратка фраза, която върви преди или след името на компанията и утвърждава марката. Когато стане дума за него, хората имат различни асоциации. Някои се сещат за слогъна на любимите им марки. Други за този на световноизвестна фирма, който са срещали на различни места десетки пъти.

Дори в първия момент да не се сещат за лозунг, на голяма част от хората по света вероятно едва ли им звучат непознато някои от следните лозунги:

Just Do It - Nike

Das Auto – Volkswagen

Vorsprung durch Technik – Audi

Think different – Apple

I'm loving It - McDonalds

This Buds for You - Budweiser

We Bring Good Things to Light - General Electric

Zoom! Zoom! - Mazda

Make.Believe - Sony

The Power to Surprise - KIA

Кои са задължителните компоненти на „лепкавия“ лозунг, който се помни бързо и е достатъчно опростен и смислен, за да бъде велик? MarketingAbout дава следните практични съвети:

      1. Направете думите лесни за запомняне. Фразата трябва да е умна и да звучи така, че на хората да им се прииска да я повтарят в реалния си живот и да я казват на приятелите си.

      2. Елементът с ключовите ползи. Лозунгът трябва да е свързан с директна полза за хората от продукта или услугата на компанията.

      3. Разграничете марката. Подчертайте различното и оригиналното в продукта й, ако той се отличава видимо от този на компаниите в същия бранш.

      4. Утвърдете марката. Лозунгът трябва да се помни заедно с името на марката, сякаш то го продължава съвсем естествено. Иначе какъв е смисълът от него?

      5. Създайте благозвучие. Измислете думи с ритъм или с рима. (Takyw primer e европейския слоган Today Tomorrow Toyota, който между другото е различен от този на компанията в Северна Америка - Toyota - Moving Forward.)

      6. Създайте позитивно усещане. Измислете лозунг, който провокира асоциации с нещо положително, което ги кара да се усмихват. Неслучайно някои от най-успешните лозунги в света говорят за кратка почивка в работния ден, любима храна, колата, към която всеки е привързан – все неща, които предизвикват позитивни асоциации.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ