Малките хитрости на големите магазини

Малките хитрости на големите магазини

От мястото за паркиране, до касите в супермаркета – пълно е с хитрини и изкушения, подредени така, че да похарчите повече, отколкото сте планирали. На пръв поглед като че ли няма място за още и още търговски „капани”. Но въпреки това маркетолозите продължават неуморно да търсят нови провокации, които да ни накарат да пожелаем повече, отколкото ни е необходимо. Руският портал за реклама и маркетинг adme.ru прави любопитен обзор на маркетинговите уловки в големите магазини.

Количката за пазаруване

Тази незаменима вещ е била изобретена още през 1938 година за удобство на клиента. Но и за да побере повече от планираното. Там, където обикновено стоят количките и кошниците има и още нещо – едни от най-печелившите стоки като цветя и щандове за пресни сладкиши или хляб. Когато се озовете пред количката, на входа на магазина, тя все още ви се струва толкова празна, а ентусиазмът ви все още е доста висок. И правите първите покупки.

Приятните аромати

Това е другата причина край входовете на магазините най-често да разполагат щандове за цветя и пресни печива. Приятните аромати активират апетита ни за покупки и ни настройват за импулсивни действия. Супермаркетите обаче знаят много добре това, както и за какво всъщност сте влезли и затова крият млечните и други необходими стоки в най-отдалечения край. За да стигнете до тях, ще се наложи да обиколите целия магазин, а по пътя ви вече са заложени десетки други изкушения.

Планиран маршрут

На вас само ви се струва, че се движите по самостоятелно избран маршрут. Всъщност, пътят до млечните продукти е старателно планиран предварително от добре обучени специалисти. Ако за миг погледнете отстрани себе си и клиентите около вас, ще установите, че повечето магазини „водят” своите купувачи от дясно наляво. Това е продиктувано от навика ни за дясно движение. По тази причина, стоките, разположени отдясно, имат по-голям шанс да привлекат вниманието ви и да попаднат в количката ви.

На едни очи разстояние

Стоките, които носят най-голяма печалба обикновено са разположени на нивото на погледа. Красивите опаковки на скъпи и известни марки винаги са поставени така, че просто няма как да ги пропуснете. Да! Но има и т.нар. ниво на детския поглед. Там пък се поставят снаксове и най-различни други лакомства, които малкият купувач веднага ще забележи и ще хленчи за тях, докато не склоните да ги купите.

Дегустации

Когато ви предлагат да пробвате или помиришете нещо – бъдете нащрек. Иначе изобщо няма да разберете как сте изхарчили маса пари неизвестно за какво.

Размерът има значение

Препълнените магазини действат изнервящо, хората стават раздразнителни и бързат да се измъкнат час по-скоро от тях. Това е и причината големите вериги да залагат на големи пространства.

Топлите тонове

Топлите тонове привличат. Студените – приспиват бдителността и стимулират високи продажби. Оптималният вариант е тухла отвън и интериор в студени тонове. А чувате ли тази мелодия? Изследвания, посветени специално на маркетинговото въздействие на музикалния фон са установили, че под влиянието на спокойна музика, човек се движи по-бавно и харчи повече. На фона на класика пък хората избират по-скъпи стоки.

На крачка от изхода

Най-богата „на улов” зона е до касите. Точно тук, за минутите, в които ще ви се наложи да почакате на опашката, лесно можете да станете жертва на дреболиите, които ви заобикалят. Дори и ако успешно сте преодолели всички маркетингови хитрини до момента.

.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО