Маркетинг с аромати

Маркетинг с аромати

Ако летите по работа в САЩ с някоя от компаниите "Делта Еърлайнс" или "Юнайтед", може да ви направи впечатление интересен, уникален аромат в самолетите. Той не е случаен.

На някои от редовните пасажери се струва различен, защото е нов. Двете авиолинии са част от група американски превозвачи, които започнаха да сътрудничат с производители на луксозни парфюми, за да разработват свои аромати. Фирмите изпълват с уникална приятна мизирма кабините на самолетите си с две цели. Първо, така предразполагат хората да релаксират и да имат по-приятен полет. Второ: брандът се различава. Създава се преживяване на повече сетива, в рамките на което хората запомнят миризмата. Това е маркетинг с аромати, посочва "Уолстрийт Джърнъл". 

Ароматът на "Юнайтед Еърлайнс" е съчетание от портокалови кори, сандалово дъраво, кедър и естествена кожа. Казва се "Лендинг" - в превод "кацане" на англ. ез. "Делта" пък парфюмира интериора на самолетите си с "Колм" - "спокоен" - англ. ез. Той е микстура от лавандула, лайка, тоалетен сапун. С него се парфюмира първата класа в самолетите й от около две години. Сега се разпространява. Няколко други фирми в САЩ също възприеха подхода, след като го направи конкуренцията, и създадоха свои ароматни подписи. 

Без да е изненада, на част от клиентите идеята не им харесва. Казват, че не искат да усещат миризмата по време на целия си дълъг полет. Хора, болни от астма или с алергии се оплакват, че това може да предизвика мигрени или проблеми с дишането, заради химикали, откривани в парфюмите или спрейвоете. Според "Уолстройт Джърнъл" авиокомпаниите събират обратна връзка от потребителите, за да определят обонятелните си маркетингови стратегии. 

Майк Хени, директор потребителско изживяване в "Делта", казва, че превозвачът, за който работи, е имал по-скоро практични причини да разработи собствен парфюм. "Честно казано се опитваме да подобрим миризмата при нас, включително на тоалетните ни", посочва той.

"Няма да се престараваме. Все пак не продаваме дрехи или лайфстайл", коментира шефът на "Аляска Ейрлайнс". Авиокомпаниите засега не планират да бутилират ароматите си и да ги продават на дребно, както правят някои луксозни хотелски вериги в САЩ. Маркетинг мениджърът на "Юнайтед" Марк Кролик посочва, че новият аромат на фирмата е част от серия различни подобрения на услугите на компанията като ново осветление в самолетите и подобрен дизайн на изхода към гейтовете. С това се цели да се създава по-релаксираща среда за клиентите. "Приятното преживяване поражда повече предпочитания към марката, което вероятно ще доведе до повече резервации", допълва Кролик. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ