Маркетинг с онлайн съдържание

Маркетинг с онлайн съдържание

Маркетингът със съдържание – създаването на оригинални писмени или визуални материали за публикуване в интернет – става все по-популярен сред рекламодателите. Защото работи. Според Института за контент маркетинг на САЩ 91% от b2b рекламодателите и 86% от b2c рекламодателоите в Америка използват тази техника. А тя е родината на всички нови маркетинг практики. Повече от половината от двете групи там планират да повишат усилията си в тази насока през 2013 г.

„Тези (марки), които произвеждат изпълнено с ключови думи онлайн съдържание, включително видеоклипове в YouTube, публикации в блогове, статии и други, постоянно се показват в първата страница на резултатите с търсенето (в Google), заради ключовите им думи“, пише маркетинг експертът Ан Хандли. Най-голямото предимство на този подход е цената. Вместо да плащат огромни суми в закупуването на интернет реклама или ключови думи, които да ги показват като първи в търсенето, рекламодателите използват креативността на рекламистите. Тя е тяхната валута в света на маркетинга с онлайн съдържание.

В случай, че и вие сте решили да се обърнете към този вид маркетинг, тук следват пет препоръки:

1. Проучете и опознайте аудиторията си. Изследвайте потенциалните си зрители или читатели в интернет, за да определите нуждите им и техните интереси. Важно е, за да създадете рекламен продукт, който ще ги заинтригува. Можете да го сторите, като направите мониторинг на ключови думи и теми (включително имена на конкуренти) в социалните медии. Така ще видите кое привлича най-много харесвения във Facebook, споделяния в Twitter, коментари в блогове. Щом сте привлекли малка аудитория, използвайте обратната й връзка, за да създадете съдържание, което ще привлече дори повече последователи в интернет.

2. Направете план. Маркетингът със съдържание налага да поддържате потока на излъчваната от вас информация всеки ден, за да задържите присъствие. За да го сторите, трябва да разработите комуникационна стратегия, която поддържа бизнес целите ви. В нея можете да изброите в детайли темите, по които ще работите в изготвянето на онлайн съдържание през следващите месеци. Споделете този календар с екипа си. Помолете служители да допринасят с идеи за ново съдържание и да го предават нататък.

3. Заложете високи стандарти. Приложете същите стандарти към онлайн съдържанието, както правите с останалата част на бизнеса си. Докато ефективното съдържание генерира и води до кликване на връзки, зле направеното съдържание може да предизвика обратен ефект и да навреди на марката, отблъсквайки читатели и бизнес. Акцентирайте върху силните си страни. Например, ако разполагате с професионален фотограф, фокусирайте се върху това, което заснема.

Имайте предвид, че тонът, който компанията използва в блога си или в печатни рекламни материали (по-формални) трябва да бъде различен от начина, по който пишете в социалните медии (естествен, ежедневен език; отговори в стимул на разговор). В случай, че е необходимо, обърнете се към услугите на талантлив и умел автор (журналист или друг професионалист на писменото слово), който да работи за вас на свободна практика.

4. Публикувайте разнообразие. Не ограничавайте онлайн съдържанието си до една доминираща форма. Разпространявайте публикации в блогове, казуси с коментар, продуктови сравнения, галерии и връзки към полезна информация за индустрията. Преосмислете постоянните елементи на уебсайта ви. Можете да ползвате полето си с често задавани въпроси (FAQ), за да предложите отговори, свързани с бранша ви, не само с вашата компания.

5. Споделяйте умно. Щом отделите време да създадете значимо съдържание е важно да знаете как да го споделите правилно чрез социалните медии. За да изградите присъствие на марката, определете период от време всеки ден и го използвайте, за да се свързвате с хора и да пишете отговори в поредица от платформи за комуникация, включително LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram. Не бъдете твърди промоционални.

От списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ