Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-богатият човек в рекламния бизнес
Изпълнителният директор на британския комуникационен холдинг WPP plc - сър Мартин Соръл, е най-богатият човек в глобалната рекламна индустрия.
Това посочва ново проучване на американския сайт Business Insider. "Също както в предишните години, нашето класиране на най-богатите хора в рекламата е съставено основно от бели мъже", отбелязват авторите.
Купената реклама по света през 2014 г. е била с 3,9% повече спрямо 2013 г., достигайки обща стойност от 513 млрд. долара, твърди GroupM в САЩ. Ето защо, шефовете на големите рекламни фирми са станали дори още по-богати.
В топ 17 на най-богатите хора в световния рекламен бизнес има само една жена - Лори Сенекъл, глобален изпълнителен директор на агенцията Crispin Porter + Bogusky. Тя беше президент на MDC Partner Network, откъдето се премести на новия си пост през март 2015 г. За работата си в последната година е получила годишно възнаграждение от над 2,3 млн. долара. 15-а е в списъка от 17 лица.
Най-богатият от всички - сър Мартин Соръл, е натрупал за последната финансова година 67 285 497 долара, твърди наблюдението на Business Insider. Той е не само най-добре платеният изпълнителен директор в рекламната индустрия на света, но и най-високоплатеният главен изпълнителен директор във Великобритания. Парите, които е получил през миналата година, са били 44% повече спрямо предишната - и това ако не е постижение! За разлика от повечето големи шефове във всички браншове обаче неговото заплащане е директно свързано с покачването или промените в стойността на акциите на управляваната от него компания - в случая WPP.
През 2014 г. WPP отчете рекорд от над 1,4 млрд. паунда годишни печалби и 4,6% ръст на приходите на годишна база. Британската мултинационална верига за реклама и пиар притежава поредица от много известни и доказани рекламни агенции - Millward Brown, Grey, Burson-Marsteller, Hill & Knowlton, JWT, Ogilvy & Mather, TNS, Young & Rubicam и Cohn & Wolfe. Всички те работят в 3000 офиса в 111 страни, където са наети около 179 000 души.
Сър Мартин Соръл е роден през 1945 г. в Лондон и днес е на 70-годишна възраст, но продължава да работи. Семейството му е от еврейски произход. Предците му пристигат във Великобритания от Русия, Полша и Румъния. Завършил е MBA в Харвардския университет. През 1975 г. се присъединява към Saatchi & Saathi. Между 1977 и 1984 е финансов директор на групата. Наричали го "третия брат" - той планирал и провел много от придобиванията на агенции от Saatchi.
През 1985 г. Соръл частно инвестира в Wire and Plastic Products - британски производител на кошници за пазаруване. Това е WPP. През 1986 г. става изпълнителен директор на компанията. Започва да изкупува свързани с рекламата агенции и фирми. За 3 години придобива 18. През 1987 г. изумява рекламния бизнес като "враждебно" поглъща за 655 млн. долара J. Walter Thompson. Продължава в същия дух и през 1989 г. прави друга огромна драматична покупка - тази на Ogilvy and Mather, за 825 млн. долара. От 2000 г. насам WPP купи и други агенции за интегриран маркетинг - Young & Rubicam, Grey.
Вторият най-богат човек в рекламата, след Соръл, е шефът на Omnicom Джон Рен, с възнаграждение от над 24 млн. долара за миналата година. Трети е Пол Ричардсън - финансовият директор на WPP.
Бележка: класирането подрежда само шефовете на публично търгувани рекламни компании по света, които се занимават само с маркетинг, медийни анализи и пиар. В него не са включени рекламните шефове в големите технологични гиганти като Google и Facebook, които също получават огромни възнаграждения. Класацията започва с лицата, които печелят от работата си в рекламния бизнес поне 2 млн. долара годишно. Но има и много ръководители на агенции и рекламни фирми по света, които заработват над 1 млн. долара.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.