Новите услуги на Facebook

Новите услуги на Facebook

Facebook променя играта в таргетирането. Онлайн мрежата за споделяне знае всичко за потребителите си и ще използва тази информация все повече в своя полза.

С нова услуга за рекламодателите, тя ще предложи целева аудитория, групирана и по личния й статус, т.е. съставена само от хора, които са се обозначили като женени/омъжени, „във връзка” с някого (мъж/жена). Освен това рекламодателите ще могат да таргетират и хора с наскоро съобщени от тях в социалната мрежа житейски събития, като оповестяването на връзка, годеж, сватба, раждането на бебе. За годежа и сватбата критерият ще бъде да са се случили преди 3, 6 месеца или година.

„Искате да увеличите продажбите на магазинчето си за цветя?”, пита Facebook в страницата си с новини. „Сега е по-лесно да достигнете хората, които наскоро са декларирали любовта си към някого във Facebook”, пояснява социалната мрежа.

С тази демографска настройка, допълнителна към вече известното таргетиране по работно място, професия, позиция в компанията, образование, Facebook се опитва да надмине конкуренцията на LinkedIn. Професионалната социална мрежа знае много повече достоверни детайли от живота на регистрираните в нея потребители. Там анонимността не е така разпространена, както във Facebook. Неслучайно Facebook представи през септември 2013 г. нова графа „Професионални умения”, в която потребителите й да въведат информация за себе си. По този начин тя се опитва да отвоюва територия от LinkedIn. 

Сега вече рекламодателите ще могат да правят кампании във Facebook, основани на информация, събрана с комбинация от критерии – географско местоположение, град, държава, която потребителят населява, щат, регион. Така всъщност марките ще могат лесно и да изключват определени райони от обсега потребители, който желаят да достигнат. Например, ако искат да се рекламират само сред шотландци, ще им се предлага аудитория, която се е обозначила, че живее в град в Шотландия. Това не е нещо ново, но в комбинация и с друга информация, като личното семейно положение, може да се получи доста точно прицелване на маркетинг информацията. 

Друг критерий, по който ще се сформира предложената аудитория във Facebook, до която да достигне реклама, са спортните интереси. В профила си всеки човек може да обозначи такива. Мнозина избираме да го правим, защото спортът се възприема емоционално и всички обичаме да се свързваме публично с любимите си отбори и спортисти. ето защо, ако някой харесва, да кажем, бейзбол, пред него ще се появяват множество предложения да посети страници с информация за бейзболните игри или онлайн магазини. Това ще стане само защото е станал „фен” във Facebook на някой бейзболен клуб.

Информацията, която Facebook ще достави за потребителите й, даже не е ограничена само до това, което те правят в нея. Със сътрудничеството на Partner Categories тя ще позволи на маркетолозите да се насочат към хора на базата и на „офлайн активностите им”, като покупките, които са правили, уебсайтовете, които са посещавали и вида на устройствата, които използват. 

От списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ