Онлайн поръчките в метрото стъпиха и в Европа

Онлайн поръчките в метрото стъпиха и в Европа

Внимание купувачи, препарат за миене на съдове се продава в края на линията на метрото! Това е идеята на новата, интерактивна система за реклама и продажби на Procter & Gamble в чешката столица Прага. Американският гигант в търговията на дребно постави виртуални магазини в четири от най-натоварените метростанции в града. Там забързаните купувачи могат да поръчват на път за вкъщи чрез смартфоните си тоалетни принадлежности като самобръсначки, препарати за миене на съдове, омекотители и шампоани.

Поръчките се правят в крачка посредством сканиране с камерата на смартфона на поставените в метростанциите QR кодове върху снимките на конкретните продукти (например омекотител). Поръчките се приемат от Mall.Cz – най-големият онлайн магазин в Чехия. След това потребителите получават съобщение с часа на доставка в дома им. Всичко това се случва, докато чакат за следващия влак.

Това е последният пример как компаниите за пакетирани стоки опитват да стимулират продажбите като предлагат на потребителите по-удобни методи за пазаруване, които пестят време.

Експериментът на P&G е идея, заета от британската верига магазини Tesco, която я приложи за първи път в Южна Корея. С нея това лято корейската рекламна агенция Cheil Worldwide спечели Grand Prix в медийната категория на мвждународния рекламен фестивал в Кан. Идеята на виртуалния й магазин е следната: Рекламните специалисти пресъздадоха на светещо табло, своеобразен метро тапет, стоките от магазините на клона на Tesco в реалния им размер. Хората използваха поставените на стените рекламни площи, за да поазаруват като правят снимки на QR кодовете върху продуктите. След това поръчките им са били доставени по домовете.

Онлайн магазините, които P&G откри в Прага, по подобен начин представят продуктите на огромни табла. Практиката от развития технологичен, рекламен пазар в Южна Корея се пренесе в Европа.

Подобен експеримент с пазаруване в метрото е бил приложен и от китайския магазин с продажби на дребно Yihodian.com, който наскоро установи 15 подобни виртуални супермаркети в метростанциите в Шанхай.

В САЩ тази практика все още не се прилага заради инфраструктурни проблеми и достъпа до мрежата в подземните зони на метрото. Там рекламодателите като мобилните оператори AT&T и T-Mobile сега започват да „флиртуват“ с клиентите, като им предлагат услуги на онлайн търговия в метростанциите в Ню Йорк.


Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ