Опростеното изживяване – нов критерий за оценка на марките

Опростеното изживяване – нов критерий за оценка на марките

Опростеното изживяване – нов критерий за оценка на марките

Простотата на продуктите, разбираемата организация на магазините, интуитивната употреба на предлаганите стоки са от значение за измерването на бранд успеха. Това потвърждава ново проучване на консултантската фирма Siegal+Gate.

Тя се заема да открие кои са любимите марки на хората, вземайки предвид тepи критерии. За да открие отговора, задава въпроси на повече от 10 000 потребители в седем държави, като показва на хората подробен списък с големи брандове и ги призовава да оценят простотата на предлаганите от тях продукти, рекламата им и потребителската услуга.

Защо тя има значение?

„Хората са по-склонни да препоръчват марки, които са по-прости и са готови да плащат повече за тях”, коментира Браян Рафърти – директор изследвания в компанията. Той цитира доклад, според който хората биха платили 5% повече за продуктите и услуги на марки, които са направени и доставени по по-изчистен, опростен и разбираем начин. 75% биха препоръчали бранд, защото предлага по-лесно и просто изживяване.

Имайки предвид това, изследването определя най-обичаните марки с опростени предлагане, употреба и комуникация. На първо място като най-интуитивна то определя Aldi. Германската верига супермаркети се представя открай време като компания без ненужни украшения, предлагаща ниски цени, и „наистина спазва това обещание”, посочват наблюдателите.

Следва Amazon, заради лесния й за практикуване процес на онлайн поръчки само с няколко кликвания и защото оставя на страницата си всички потребителски мнения и коментари, гарантирайки прозрачност в системата за оценка на продуктите си.

На трето място е Google. Интернет гигантът пада до тази позиция, след като миналата година беше номер едно в класацията. Той все пак обаче се нарежда високо, понеже потребителският интерфейс на търсачката му е интуитивен и максимално разбираем за хора по целия свят и заради новото му приложение за смартфони Google Now.

McDonald’s също е отличена – менютата й са достъпни, цените прозрачни и ясни, маркетинг съобщенията са стегнати и кратки, смятат авторите. Както и KFC, чиято онлайн програма за талони за намаления е особено успешна, френската Carrefour, която действително предлага „всичко под един покрив”, включително това, което отговаря на местния вкус, холандската C&A, описвана от потребителите като изгодна и надеждна модна марка. Особеното в маркетинг практиките на C&A е че използва технология за радиочестотна идентификация, за да пренарежда рафтовете в магазините си бързо и ефективно.

Сред марките, които предлагат потребителско изживяване без затруднения, са посочени още Samsung, IKEA, Pizza Hut (10 място в класацията), Burger King, Nokia, YouTube, Walmart, Subway, LG, Starbucks, Yahho, Apple, Cannon (20 място), Lenovo, Sony, HYC, Phillips, H&M, Bing, Nike, Panasonic, Toyota, Skype (30), Bosch, Adidas, Hilton, Marks & Spencer, eBay, Best Western, Volkswagen, Dell, Nissan (40), HP, Sephora, Reebok, Honda, Expedia, Zara, Holiday Inn, BMW, Mercedes-Benz, Gap (50).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ