Особености на маркетинга в неправителствена организация

Особености на маркетинга в неправителствена организация

Маркетингът е непозната концепция в много неправителствени организации. Същевременно е важно хората в тези структури да разбират, че той е много повече от начин да се правят продажби или да се събират дарения. 

Тук следват 8 стъпки, посочени от авторите в сайта Marketing.About.com, които ще ви помогнат да стартирате брейнсторминг и да помислете за маркетинг идеи и практики, които могат да направят вашата неправителствена организация по-различна и постигаща целите си:

● Определете целевия си пазар. Проучете подобните на вас организации и асоциации.

● Посочете желания резултат от вашите маркетинг усилия.

● Използвайки информацията, събрана в двете стъпки по-горе, създайте брошури и маркетинг материали, които описват ползите, услугите, възможностите за дарения и ценностите на вашата организация.

● Разработете маркетинг стратегия за социалните мрежи. Сайтовете като Facebook и Twitter могат да ви осигурят различни възможности да достигнете до много широка общественост и най-вече до тези, които са заинтересовани от дейността ви. Всичко това можете да сторите без никакви разходи и в същото време по много продуктивен начин. Сайтовете за споделяне са ефективно средство да достигате тези, които се интересуват от каузите.

● Разработете и отстоявайте професионално интернет маркетинг присъствие, като създадете ефективен уеб-сайт. Той ще бъде чудесен източник на информация за инициативите ви, ако е подкрепен със снимков материал, новини, месечни отчети на постъпилите дарения и друга полезна информация. Чрез платформата ще можете да информирате за събитията, които организирате, както и да показвате ползите от вашето съществуване.

● Направете пълна база данни на хората, свързани с вас. След това я използвайте при изпращането на материали в мрежата за покани, предложения за съвместни инициативи и пазарно сегментиране.

● Непрекъснато показвайте и рекламирайте резултатите и целите, които вашата организация е постигнала.

● Винаги активно търсете начин да се свързвате с други организации, с бизнеса, с малки фирми, частни лица, с правителството, с медиите, в които се поставя реклама, и пак с бизнеса. Тази стъпка, отделена от всички останали, дава най-голям принос към дейността на неправителствената организация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ