От кои индустрии се оплакват американците

От кои индустрии се оплакват американците

От кои индустрии се оплакват американците

Най-голямата икономика - тази на САЩ, отчита показателни за целия свят проблеми, когато става дума за потребителските оплаквания. Изследване на проблемните индустрии в нея изброява от кои стоки и услуги най-много се оплакват американците.

Данните привличат вниманието на маркетинг специалистите в страната, които опитват да реализират кампании в трудно бизнес поле, където убеждават хората да купуват и след това закупеното се оказва дефектно. Те се отразяват върху имиджа на съответното производство – да кажем в сектора на автомобилите. Въпреки че за влошаването на този имидж допринасят една или две компания, целият бранш страда, както се случва навсякъде.

В новата антикласация на секторите с най-много оплаквания от клиенти отново е номер 1 автомобилната индустрия, информира американското сп. Entrepreneur. Най-много проблеми с продажбите и ремонта на закупените стоки, в случая колите, са били регистрирани в Америка през 2012 г. в това поле.

„Постоянството на оплакванията в тази сфера е свързано с икономически трудности, от затваряне на търговски обекти до измамни схеми, в които се продават дефектни услуги и мошеници използват безкрайната си креативност, за да откриват нови начини да „оскубят” потребителите”, коментира Сюзан Грант от американската федерация за защита на потребителите (CFA).

Ето как изглежда списъкът на индустриите с най-много потребителски оплаквания в страната:

1. Автомобили

2. Ремонти по домовете

3. Банки/кредити

4. Комунални услуги

5. Продажби на дребно/магазини

6. Обслужване/поддръжка на закупени стоки

7. Наеми/настаняване по домове

9. Интернет продажби

10. Некачествени стоки за дома

В тази връзка федерацията съветва потребителите винаги да искат второ мнение преди да вложат парите си в нещо голямо като закупуването на автомобил – нов или употребяван.

Това, което засега маркетинга и търговията от посочването на проблемните полета е изискването всеки онлайн бизнес да има изрично посочен телефонен номер, на който да отговаря обслужващ персонал и да приема потребителски оплаквания.

Освен това в страната се изисква потребителите да имат възможност да отказват пътувания, закупени чрез клубни членства, както и всякакви други покупки под хиляда долара, за които те не могат да се сдобият с финансиране.

От телепродажбите, в които се купува с обаждане по телефона, се изисква със закон да се пази архив на всички обаждания на хората, не само на тези, в които е била съставена сделка.

Договорите за продажба и условията за ползване на услуги трябва да бъдат ограничавани до определена дължина и писани на ниво, в което дори ученик би ги разбрал.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ