Правилното маркетинг послание

Правилното маркетинг послание

Продавачите ще потвърдят - купувачите вече харчат по-малко и и избират по-качественото. Сега те мислят по-дълго, преди да решат къде да похарчат парите си. Затова работата на маркетинга е по-трудна. Сайтовете на компаниите, рекламите, директните имейли и особено пиар усилията се гледат под микроскоп. Никога не е било по-важно към клиентите да бъде отправено правилното съобщение на бранда във връзка с това как да си похарчат парите.

Вашият маркетинг изпраща ли съобщение, което клиентите искат да чуят? Въпреки убедеността си в бизнеса, мнозина в управлението на компаниите се случва да се изненадат от това, че има огромна разлика между това, което продават и това, което клиентите всъщност купуват. Тогава се появяват „времена на разкол”, веднага щом те погледнат през очите на клиента.

Да вземем за пример „Харли-Дейвидсън”. Къде би била компанията, ако „само” продаваше висококачествени мотоциклети без да рекламира свободолюбивия приключенец, който ги управлява? Марката може би щеше да продължи да продава феноменална алуминиева изработка на машините й, но не е това, което продава. Хората си купуват обещание за безгрижен, различен, вълнуващ живот в духа на младостта.

Продажбите вървят тогава, когато маркетингът играе със съкровените желания на хората и им продава мечти и позитивни обещания. Иначе винаги може да се разчита на онлайн проучвания на аудиторията, фокус групи и други видове социология, която се занимава със смятаната от мнозина в рекламата за скучна (но и полезна) работа да бъдат предвиждани очакванията на клиентите.

Ядрото на ефективното съобщение трябва да е простичко и ясно, добре разбираемо и затова велико. То е същността на бранда. Душата и сърцето на бизнеса. Тази необходима емоционална окраска често е трудна за обяснение на предприемачите и маркетинг специалистите се мъчат, особено когато работят с мениджъри в компании за технологични продукти, но е важна, защото представите в главата на хората задвижват продажбите и без тях би било тъжно качествените стоки да останат незабелязани.

Ким Т. Гордън в Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Съд в САЩ разпореди на Министерството на правосъдието да разсекрети материали по „делото Епстийн“
Шефът на ЕК Фон дер Лайен и канцлера Мерц не успяха да осигурят съгласие на Белгия за руските активи
Премиерът: Евромонетите ще носят български национални символи и ще платежно средство в цяла Европа
Военни в Бенин обявиха отстраняване на правителството и на президента
Скромните лидери са най-ефективни
Почина Франк Гери – една от суперзвездите на световната архитектура
Времето: Дъждът бавно отстъпва, но остава облачно
The Wall Street Journal: Белият дом е обезпокоен от сделката за придобиване от Netflix на Warner Bros.