Прогноза: Интернет рекламата ще расте във Facebook, YouTube и Google

Прогноза: Интернет рекламата ще расте във Facebook, YouTube и Google

През 2013 – 2014 година големите играчи в дигиталната среда като Facebook, YouTube и Google ще отворят още повече платформите си за мощно навлизане на реклами. Те ще успеят да привлекат големи обеми рекламни инвестиции. Тази прогноза бе обявена по време на дискусия на тема: „Как да постигнем максимален ефект от интернет рекламата – актуални модели и практики от света и у нас“, водена от Росана Лаво – интернет медия дирeктор. Тя бе споделена по време на втория фестивален ден от Тринадесетия фестивал на Българската асоциация на комуникационните агенции - ФАРА 2012.

„Местните издатели ще създават нови видео платформи в отговор на тази световна тенденция на пазара, която ще даде възможност да бъдат привлечени все повече бюджети на рекламодатели“, уточни Бианка Властън, мениджър за Румъния на H Media.

По думите й усилията на рекламистите в северната ни съседка Румъния са в посока на пренасочване на големите ТВ бюджети към интернет средата. Към днешна дата все още големите инвестиции в интернет реклама са очаквани само за Румъния. „Големите рекламодатели разбират конкретиката на инвестицията в телевизията, а дигиталната среда остава малко позната територия за тях“, обясни Властън. „Нужно е онлайн индустрията да съумее да защити и докаже ефективността на този канал ясно измеримо в цифри, чрез измерването в конкретика на думите ефективност, успех на кампания, параметри на риска - необходими аргументи за рекламодателите“, обобщава тя.

За финансовия сектор телевизията остава предпочитан канал за търговска комуникация за сметка на онлайн средата. От бранша обясняват факта с необходимостта от измерители, които да дават ясна представа на рекламодателите за съотношението на предвижданите към постигнатите резултати.

При планиране на кампания големите банки например залагат на телевизията като водеща медия. Все повече обаче се върви към постигането на пълен микс и интегриране с онлайн средата. За продукти като мобилното и онлайн банкирането вече се залага изключително и само на онлайн кампании.

Друга водеща тенденция за 2012 е бумът на видео рекламата, смятат експертите от ФАРА. Все още около 4% от общите бюджети в България се отделят за този вид реклама. Според оптимистичните прогнози, страната ни ще успее да достигне нивото от 20% ръст на онлайн инвестициите в следващите години, като ръстът ще следва позитивна икономическа тенденция до 2014 година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Kaufland България получи инвестиционен кредит от УниКредит Булбанк в подкрепа на устойчивата си експанзия
България на две скорости: София се движи напред, а периферията изостава
Румен Спецов официално вече е особен управител на дружествата на „Лукойл“ у нас
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 17 до 23 ноември
ООН съобщи за безпрецедентна жилищна криза в Украйна заради войната
Китай откри най-голямото находище на злато от 1949 г. насам
Аукционна къща в Германия пусна на търг предмети от Холокоста и предизвика скандал с Полша
Зеленски благодари на гръцкия президент Тасулас за подкрепата на Гърция за Украйна в енергийната област