Прогноза: Интернет рекламата ще расте във Facebook, YouTube и Google

Прогноза: Интернет рекламата ще расте във Facebook, YouTube и Google

През 2013 – 2014 година големите играчи в дигиталната среда като Facebook, YouTube и Google ще отворят още повече платформите си за мощно навлизане на реклами. Те ще успеят да привлекат големи обеми рекламни инвестиции. Тази прогноза бе обявена по време на дискусия на тема: „Как да постигнем максимален ефект от интернет рекламата – актуални модели и практики от света и у нас“, водена от Росана Лаво – интернет медия дирeктор. Тя бе споделена по време на втория фестивален ден от Тринадесетия фестивал на Българската асоциация на комуникационните агенции - ФАРА 2012.

„Местните издатели ще създават нови видео платформи в отговор на тази световна тенденция на пазара, която ще даде възможност да бъдат привлечени все повече бюджети на рекламодатели“, уточни Бианка Властън, мениджър за Румъния на H Media.

По думите й усилията на рекламистите в северната ни съседка Румъния са в посока на пренасочване на големите ТВ бюджети към интернет средата. Към днешна дата все още големите инвестиции в интернет реклама са очаквани само за Румъния. „Големите рекламодатели разбират конкретиката на инвестицията в телевизията, а дигиталната среда остава малко позната територия за тях“, обясни Властън. „Нужно е онлайн индустрията да съумее да защити и докаже ефективността на този канал ясно измеримо в цифри, чрез измерването в конкретика на думите ефективност, успех на кампания, параметри на риска - необходими аргументи за рекламодателите“, обобщава тя.

За финансовия сектор телевизията остава предпочитан канал за търговска комуникация за сметка на онлайн средата. От бранша обясняват факта с необходимостта от измерители, които да дават ясна представа на рекламодателите за съотношението на предвижданите към постигнатите резултати.

При планиране на кампания големите банки например залагат на телевизията като водеща медия. Все повече обаче се върви към постигането на пълен микс и интегриране с онлайн средата. За продукти като мобилното и онлайн банкирането вече се залага изключително и само на онлайн кампании.

Друга водеща тенденция за 2012 е бумът на видео рекламата, смятат експертите от ФАРА. Все още около 4% от общите бюджети в България се отделят за този вид реклама. Според оптимистичните прогнози, страната ни ще успее да достигне нивото от 20% ръст на онлайн инвестициите в следващите години, като ръстът ще следва позитивна икономическа тенденция до 2014 година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Едни от първите щандове от инициативата "Магазин за хората" ще бъдат официално открити в Куклен утре
Кметът на „Люлин“ предлага да се намали с 25% таксата за битови отпадъци за жителите на квартала
КНСБ: Всякакъв бюджет е по-добър от никакъв
София в топ 5 на най-достъпните дестинации в Европа
Чакат се пак блокади по границата с Гърция заради протест на местните фермери
Германците искат руските активи в Европа да бъдат използвани за Украйна
Първите климатични мигранти пристигат в Австралия от потъващия Тувалу в Южния Пасифик