Прозорливият маркетинг гледа към поколението Z

Прозорливият маркетинг гледа към поколението Z

Родени след края на 90-те години, момичетата и момчета на поколението Z ще бъдат новата работна сила не след дълго и тяхното разбиране за живота е съвсем различно. Без да е изненада за никого, водеща роля за това играят технологиите и невероятната свързаност, която те създадоха.

Младите хора от Z генерацията са прекарали целия си живот, обградени от технологии. Те не знаят какво е да няма смартфони, интернетът да не е в джоба ти и да не отразяваш всичко случващо се с теб в социалните мрежи. Нямат понятие колко е трудно да срещаш комуникационни бариери от чисто техническо естество, интернетът да е недостъпен за всички. Поколението Z, или т.нар. iGeneration, е независимо, любопитно, ангажирано. За всеки бизнес е важно, че с идването му, очакванията на клиентите ще се изменят. Светът е по-отворена книга от всякога и гимназистите днес скоро ще се потопят в реалността и ще започнат да я променят. 

За големите компании, таргетирането на всяко свежо лице с портфейл е ясно защо е ценно. Защо да го е грижа обаче малкият бизнес? Причината е, че тази група съставя голяма част от наслението на всяка страна и ако се започне с маркетингова програма, насочена към нея днес, е много вероятно след 2,5 или 10 години този малък бизнес да стане водещ, понеже й се е харесал и е спечелил доверието й. Това би било страхотно конкурентно предимство, независимо от естеството и размера на компанията. 

Друга причина: междупоколенческото влияние. Спомняте ли си времето, когато навлязохте във Facebook? Ако сте от поколението, което създаде искрата на експлозията, която взриви разпространението на социалната мрежа, знаете, че първоначално сайтът беше популярен основно сред най-младите. Днес родителите ни си обновяват статуса във Facebook два пъти на ден. Това се дължи на влиянието, прехвърлено върху тях. Прехвърлят се практиките от най-младите към по-възрастните. 

Как да се свържете с поколението Z още сега? Започнете, като промените отношението. Отнасяйте се към най-младите не като към клиенти, както правите по принцип, а като към приятели. Рекламите на стоки с чисто търговски послания за тях са отживелица. Те искат рекламата да ги забавлява - така може да им се продаде. Обичат остроумните забележки, понякога сарказмът. Ако ги разсмеете, може да ги спечелите за години. Всичко това може да сторите по-лесно от всякога - чрез социалните медии. Смесете оригинално с изпитано добро старо съдържание, което е забавно. Ще видите, че ще оформите глас на марката, който се харесва. 

Спомнете си защо ви харесват най-лоялните ви клиенти и използвайте това. На какво ниво се свързвате с тях? Ако ви обичат заради качеството, което предлагате, тогава изтъквайте това качество. То е сърцето и душата на продукта ви. Ако пък са с вас, заради бързината на услугата и ефективността й, извеждайте това на преден план. Има много нови млади хора, които също ще ви обикнат заради него. Но първо трябва те да знаят в какво сте най-добри, за да ви харесат. 

Преживяването е ваш приятел. Младите ще дойдат при вас, за да го получат, предложете им го. 

Използвайте визия. Цветовете, шрифтът, логото и графиката в комбинация оформят зрителното възприятие за марката. Насочени към Z, те трябва да бъдат хубави, опростени и еднакви навсякъде, където марката се появява - от гишетата на магазините през рекламите във всички медии и уебсайта на компанията ви, до мобилното й приложение. Постояноството във визията е много важно, за да се въздейства на това поколение, както и на всички други. 

Не се страхувайте да споделяте. Това, което ви липсва като ресурс и размер на бизнеса, можете да компенсирате с човешки връзки с аудиторията и естествен глас на звучене на бранда. 

По съвети в маркетинговия раздел на американското списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ