Социалните игри – място за силна реклама

Социалните игри – място за силна реклама

Може да не ви харесват FarmVille, MafiaWars, Bejeweled Blitz и много други игри във Facebook, но ако работите в маркетинга трябва добре да ги познавате.

Социалните игри в глобален мащаб ще бъдат едно от най-ефективните места за реклама в интернет през 2011 г., отбелязва ANewKindOfMarketing.

От компанията Zynha, която създаде култовата игра с фанатичен интерес към виртуалното фермерство, вече обявиха, че очакват още по-големи приходи от реклама. 

Zynha наскоро включи в списъка си със социални игри CityVille (където си имаш не ферма, а град). Според създателите, новата игра за броени седмици е привлякла повече от три милиона потребители на Facebook.

Наистина, в отношението си към игрите хората се разделят на два вида – такива, които не могат да живеят без тях и такива, които им се присмиват и повтарят, че са безсмислена загуба на време. Причината е, че игрите провокират емоция, което е много здравословно за марката.

Въпреки, че милиони във Facebook членуват в групи от рода „Не ме интересува фермата, рибата, парка или мафията ви!”, голяма част от други 80 млн. летят с виртуалния балон на McDonalds във Farmville.

По последни данни, социалните игри достигат до 215 млн. потребители месечно, като излизат извън екрана на компютъра и достигат до модерните устройства за мобилен интернет като смартфоните и iPad. Огромната аудитория, която те събират, е несъмнено подходяща за популяризиране на марката, особено що се отнася до по-младите.

В играта Sorority Life например, момичетата във Facebook имат свои героини-мацки, които карат коли. Volkswagen решава да експериментира и налага марката си, като производителят на играта вгражда в сюжета й определени бройки малък розов Volkswagen Beetle. Продажбите скачат. 2 дни по-късно са продадени коли от този модел на стойност 200 хил. долара.

Социалните игри, мразени или обичани, привличат мощна група във Facebook, правейки дигиталния маркетинг по-успешен. Последният успех на игрите е храна за размисъл на всеки маркетолог по света, който планира бюджета си за дигитална реклама през 2011 г., обобщава ANewKindOfMarketing.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ