Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тест: Как се справя маркетингът?
Как работи маркетингът? От отговора на този въпрос зависи доколко e добра фирмата. Тестът, който следва, ще ви даде възможност да прецените.
1. С колко от клиентите на вашата фирма е разговарял лично изпълнителният директор?
По-малко от 5 – 0 т
От 5 до 10 – 1 т
От 10 до 15 – 2 т
От 15 до 20 – 2 т
Над 20 – 2 т
2. Колко често се събират хора от маркетинга, от производството и мениджърът развитие, за да обсъдят забележки на клиенти?
Един път на три месеца – 3 т
Два пъти годишно – 2 т
Рядко – 1 т
Никога – 0 т
3. Колко често се срещат представители на маркетинга, производството и мениджър развитие, за да обсъдят адекватни ли са наличните продукти на потребностите на пазара?
1 път на три месеца – 3 т
2 пъти годишно – 2 т
Рядко – 1 т
Никога – 0 т
4. Доколко маркетинг отделът определя развитието на продукта/ите?
Не зная – 0 т
Играе определяща роля – 3 т
Влияе в значителна степен – 2 т
Има неголямо значение – 1 т
Практически не влияе – 0 т
5. Идеалният маркетингов план включва изследване на пазара, определяне на потребностите и след това дава идеи за нови продукти.
Съгласен съм – 0 т
Не съм съгласен – 4 т
6. Има ли във фирмата ви работна група, чиято задача е да събира и обработва мненията им?
Да – 3 т
Не – 0 т
7. Кой взема решението за нов продукт?
Изпълнителният директор – 0 т
Екип разработчици – 2 т
Разработчици и маркетинг специалисти – 4 т
Друг(и) – 1 т
8. Включвате ли клиенти в процеса на разработване на продукта?
Да – 2 т
Не – 0 т
Понякога – 1 т
9. Как оценявате отношенията на фирмата ви с доставчици, клиенти, външни партньори и т.н.?
Слаби – 0 т
Горе-долу – 1 т
Нелоши – 1 т
Добри – 2 т
Отлични – 3 т
10. Смятате ли, че в маркетинга фирмата ви използва надеждни методи?
Абсолютно вярно – 3 т
До известна степен – 2 т
Фирмата ми предпочита да експериментира – 4 т
11. Колко изречения ще са ви необходими, за да опишете стратегията на маркетинга във фирмата ви?
Под 3 – 4 т
5–10 – 1 т
Над 10 – 0 т
12. Колко време ръководството прекарва в обсъждане на маркетинговата стратегия?
Много – 0 т
Достатъчно – 1 т
Немного – 2 т
Съвсем малко – 0 т
13. Колко време от срещите си топмениджмънтът отделя за обсъждане на маркетинг дейността?
5–10% - 0 т
10–15% - 1 т
15–20% - 2 т
Над 20% - 0 т
14. Как се характеризира маркетингът във вашата фирма?
Като продажба и разпространение – 1 т
Като определяне на бъдещите пазари и клиенти – 2 т
Като съвместна работа на разработващите и поръчващите – 2 т
Като процес на адаптиране на продукта на пазара – 1 т
Като изграждане на взаимоотношения – 1 т
15. Съответства ли представата на вашите клиенти за фирмата ви на вашето виждане какви сте в действителност?
Не мисля – 0 т
Да – 2 т
16. Кой начин на общуване е най-надежден (съответно и най-ефективен)?
Реклама – 2 т
Директен маркетинг – 1 т
Прозвъняване по телефона – 0 т
Семинари – 1 т
Лични контакти – 3 т
Друг – 1 т
17. Единствено приходите ли определят кой е лидерът на пазара?
Съгласен съм – 1 т
Не съм съгласен – 4 т
18. По-трудно е да се работи в отделни пазарни ниши, отколкото на целия пазар.
Съгласен съм – 4 т
Не съм съгласен – 2 т
19. Водещите фирми не се стремят да заемат нишите, тъй като връщането на инвестициите и ползата в този случай е много по-малка от тази, която би могло да се получи от целия пазар.
Съгласен съм – 2 т
Не съм съгласен – 1 т
20. Най-важната цел на добрата реклама или маркетингова кампания е да се увеличи размерът на продажбите в сравнение с миналогодишните.
Съгласен съм – 1 т
Не съм съгласен – 4 т
0 -32 т | 33 -65 т | 66 т |
Необходимо е да инвестирате повече в себе си, за да станете истински добър маркетинг мениджър | Предоставени са ви всички възможности, за да развиете потенциала си на маркетинг мениджър | Вашата компетентност покрива изцяло най-взискателните изисквания в областта на маркетинга |
Подходящ сте за работа в малка компания или като част от търговския отдел | Подходящ сте за маркетинг мениджър в малка или средно голяма компания | Подходящ сте за маркетинг директор в голяма компания |
0% | 50% | 100% |
Ниско ефективен маркетинг | Средно ефективен маркетинг | Високо ефективен |
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.