Тест: Как се справя маркетингът?

Тест: Как се справя маркетингът?

Как работи маркетингът? От отговора на този въпрос зависи доколко e добра фирмата. Тестът, който следва, ще ви даде възможност да прецените. 

1. С колко от клиентите на вашата фирма е разговарял лично изпълнителният директор?

По-малко от 5 – 0 т 
От 5 до 10 – 1 т  
От 10 до 15 – 2 т  
От 15 до 20 – 2 т
Над 20 – 2 т  

2. Колко често се събират хора от маркетинга, от производството и мениджърът развитие, за да обсъдят забележки на клиенти?

Един път на три месеца – 3 т 
Два пъти годишно – 2 т  
Рядко – 1 т  
Никога – 0 т  

3. Колко често се срещат представители на маркетинга, производството и мениджър развитие, за да обсъдят адекватни ли са наличните продукти на потребностите на пазара?

1 път на три месеца – 3 т
2 пъти годишно – 2 т 
Рядко – 1 т  
Никога – 0 т 

4. Доколко маркетинг отделът определя развитието на продукта/ите?

Не зная – 0 т
Играе определяща роля – 3 т 
Влияе в значителна степен – 2 т   
Има неголямо значение – 1 т  
Практически не влияе – 0 т  

5. Идеалният маркетингов план включва изследване на пазара, определяне на потребностите и след това дава идеи за нови продукти.

Съгласен съм – 0 т
Не съм съгласен – 4 т  

6. Има ли във фирмата ви работна група, чиято задача е да събира и обработва мненията им?

Да – 3 т
Не – 0 т 

7. Кой взема решението за нов продукт?

Изпълнителният директор – 0 т
Екип разработчици – 2 т
Разработчици и маркетинг специалисти – 4 т   
Друг(и) – 1 т

8. Включвате ли клиенти в процеса на разработване на продукта?

Да – 2 т
Не – 0 т 
Понякога – 1 т    

9. Как оценявате отношенията на фирмата ви с доставчици, клиенти, външни партньори и т.н.?

Слаби – 0 т 
Горе-долу – 1 т  
Нелоши – 1 т  
Добри – 2 т  
Отлични – 3 т 

10. Смятате ли, че в маркетинга фирмата ви използва надеждни методи?

Абсолютно вярно – 3 т
До известна степен – 2 т  
Фирмата ми предпочита да експериментира – 4 т   

11. Колко изречения ще са ви необходими, за да опишете стратегията на маркетинга във фирмата ви?

Под 3 – 4 т
5–10 – 1 т 
Над 10 – 0 т  

12. Колко време ръководството прекарва в обсъждане на маркетинговата стратегия?

Много – 0 т
Достатъчно – 1 т 
Немного – 2 т 
Съвсем малко – 0 т  

13. Колко време от срещите си топмениджмънтът отделя за обсъждане на маркетинг дейността?

5–10% - 0 т 
10–15% - 1 т  
15–20% - 2 т 
Над 20% - 0 т 

14. Как се характеризира маркетингът във вашата фирма?

Като продажба и разпространение – 1 т
Като определяне на бъдещите пазари и клиенти – 2 т 
Като съвместна работа на разработващите и поръчващите – 2 т   
Като процес на адаптиране на продукта на пазара – 1 т   
Като изграждане на взаимоотношения – 1 т  

15. Съответства ли представата на вашите клиенти за фирмата ви на вашето виждане какви сте в действителност?

Не мисля – 0 т
Да – 2 т 

16. Кой начин на общуване е най-надежден (съответно и най-ефективен)?

Реклама – 2 т  
Директен маркетинг – 1 т  
Прозвъняване по телефона – 0 т 
Семинари – 1 т
Лични контакти – 3 т   
Друг – 1 т

17. Единствено приходите ли определят кой е лидерът на пазара?

Съгласен съм – 1 т
Не съм съгласен – 4 т

18. По-трудно е да се работи в отделни пазарни ниши, отколкото на целия пазар.

Съгласен съм – 4 т
Не съм съгласен – 2 т   

19. Водещите фирми не се стремят да заемат нишите, тъй като връщането на инвестициите и ползата в този случай е много по-малка от тази, която би могло да се получи от целия пазар.

Съгласен съм – 2 т
Не съм съгласен – 1 т

20. Най-важната цел на добрата реклама или маркетингова кампания е да се увеличи размерът на продажбите в сравнение с миналогодишните.

Съгласен съм – 1 т  
Не съм съгласен – 4 т  

0 -32 т 33 -65 т 66 т
Необходимо е да инвестирате повече в себе си, за да станете истински добър маркетинг мениджър Предоставени са ви всички възможности, за да развиете потенциала си на маркетинг мениджър Вашата компетентност покрива изцяло най-взискателните изисквания в областта на маркетинга
Подходящ сте за работа в малка компания или като част от търговския отдел Подходящ сте за маркетинг мениджър в малка или средно голяма компания  Подходящ сте за маркетинг директор в голяма компания
0% 50% 100%
Ниско ефективен маркетинг Средно ефективен маркетинг Високо ефективен

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ