Технологичните тенденции, важни за маркетинга през 2015 г.

Технологичните тенденции, важни за маркетинга през 2015 г.

Пет тенденции в технологиите ще определят маркетинга през следващата година, според експертен екип на американската компания за интернет услуги AOL.

Специалистите по развитие на продуктовите категории посочват в сайта Adweek какви са очакванията им, въз основа на наблюдения от Международното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас тази година. И на базата на последвалите иновации на пазара на смартфони, телевизори, домакински уреди, автомобили и устройства за забавление. 

Ето какво прогнозират експертите:

  • Годината ще бъде пробивна за преносимата електроника. Дългоочакваният часовник на Apple - iWatch, ще излезе на пазара в началото на 2015 г. Той може да се превърне в голяма нова възможност за рекламодателите, купуващи пространство в дигиталните медии. Преносимите джаджи набират скорост от 2013 г. и се асоциират предимно с клиентите, които се интересуват от здраве и фитнес. През 2014 г. продажбите им се очаква да достигнат стойност от 3 млрд. долара. Предимството им за маркетолозите е, че с тях може да се излъчва още по-таргетирана реклама, на базата на по-подробна информация като местоположение на потребителя, телесни данни, възраст, физически показатели, които се променят с времето, час от деня. В същото време смартфонът може да стане още по-значимо устройство за управление на личните финанси. Приложенията за банкиране и инвестиране позволяват да се намират решения на проблемите на бита, свързани с парите. В известна степен тези апликации си приличат с фитнес приложенията, които се носят на китката - регистрират статуса ти и те мотивират да се справяш по-добре. 
  • Възход на умните домове. Интернет на нещата. Смята се, че няма да бъде далеч в бъдещето времето, когато хладилникът ще ни казва кога свършва млякото и дали срокът на годност на храните изтича. Умни битови уреди ще ни помагат в съставянето на списъци за пазаруване. Пералнята ще се управлява чрез смартфона от разстояние. Още преди да си тръгнем от работа ще можем да включваме отоплението вкъщи. Това е чудесна новина, ако марката вече е у дома. И ужасна, ако не е. 
  • Демократизация на производството. Развитието на 3D принтерите, услугите за облачно съхранение на данни и груповото финансиране дават възможност на всеки да бъде творец на бизнес идеи. От маркетингова гледна точка те ще ускорят потока от обратна връзка, така че марките да могат пъргаво да отговарят на потребителското търсене. 
  • Конвергенция на автомобилната индустрия с технологиите. Свързаната с интернет кола може да стане четвърта медийна платформа. Все пак автомобилът остава въздесъщата мобилна технология, която използваме, и маркетингът може да усвоява това поле, за да се показва с реклама дори по-добре. Потенциалният обхват на съобщенията ще бъде насочен както към външната реклама като билбордове, която се вижда от колата, така и към вътрешната, таргетираща човека в купето. 
  • Иновации в света на мобилното. Развитие на банкирането през телефона, с приложения, в които ще има реклама. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ