Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Три стъпки, за да създадете реклама от уста на уста
В дните преди да се появят социалните мрежи не беше лесно на компаниите да проследяват разговорите на потребителите им. Освен това беше по-трудно да бъдат ангажирани хората и да бъдат мотивирани да говорят за марката, правейки за бизнеса реклама от уста на уста.
Когато се свържеш с клиентите онлайн спираш да им говориш чрез маркетинга си и започваш да говориш с тях. Чудесни и ползотворни за бизнеса неща могат да излязат от този разговор. Златните моменти, когато се прави препоръка в реалния живот се прехвърлят в интернет средата пред очите на самия рекламодател. Всичко това може да се случи във Facebook, Twitter и сайтовете за разглеждане и оценка на потребителски стоки.
В социалните мрежи препоръките от уста на уста се разпространяват между приятели, семейства и мрежи от клиенти. Как може да се провокира този процес? Наричам го маркетинг цикъл на ангажирането. Състои се от 3 части:
• преживяване
• контакт
• обвързване
Започва щом впечатлите потенциален клиент. Първият етап може да се състои като контакт чрез уеб-сайта ви или на някакви събитие – търговско изложение, форум, там, където се случва разговор, свързан с бизнеса ви. В този момент е от най-съществено значение да създадете преживяване. Макар да звучат сравнително просто, тези етапи са мощни. В началния момент от тях е важно да бъдете впечатляващи. В случай, че сте малък или среден бизнес, имате предимство. Можете да създадете лични връзки с клиентите си като им доставяте нещо необикновено всеки ден. Например, ако сте фабричен производител, можете да създадете малка продукционна линия за специален клиент. Можете да го сторите през уикенда, за да му помогнете в случай на наплив на поръчки от клиенти. Ако сте в консултантски бизнес ще зарадвате клиентите си, като ги изненадате приятно и им изпратите малки подаръци. Да кажем, сладки или картички. Изкажете благодарност, че работите заедно.
В случай, че сте продавач на дребно, изпращайте подаръци на редовните си клиенти по специални лични поводи – рождени дни, при разболяване, при раждането на бебе или по друг повод.
Стъпка 2 е свързана с това да създадете начин да установите контакт с хората, които сте впечатлили, така че впоследствие да им напомняте за себе си и да провокирате рекламата от уста на уста.
Можете да предложите на хората да харесат Facebook страницата ви, да ви последват в Twitter, да се впишат в бюлетина ви фирмени новини, изпращани по имейла. Или да се регистрират в сайта ви. Всички тези възможности ще им позволяват да преглеждат съдържанието ви периодично и да го препоръчват и споделят.
Третата стъпка е свързана с ангажирането. След като сте доставили силно потребителско преживяване и сте успели да създадете връзка с потенциалните клиенти, идва времето да накарате тези връзки да оживеят като ги ангажирате. Обвързването означава споделяне на съдържание, което вдъхновява. Създаване на съдържание, свързано с продукта или услугата на фирмата, което провокира въображението, така че човек да поиска да разкаже за него. Има няколко начина това да се случи в социалните мрежи. Най-лесният от тях е като се зададе въпрос. Иначе, класически ефективно е споделянето на актуална информация, организирането на събития, обявени в сайтовете и популяризирането на промоции и отстъпки – вечният магнит за всеки.
Гейл Гудман коментира в сайта на сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.