Търговските тайни на Zara

Търговските тайни на Zara

Испанската модна верига Zara промени индустрията с продажба на облекло и няма връщане назад, пише Business Insider. Целта на компанията на най-богатия испанец Амонсио Ортега в момента е да покори света, смятат американските наблюдатели.

Смята се, че стратегията на Zara е пренаписала законите на фабричното производство и практиките на модния бранш в развитите икономики. Компанията има търговски тайни, с които променя правилата на играта. Например, тя складира много малко дрехи. Същевременно много често обновява колекциите си за разлика от други модни марки, които се обновяват веднъж на сезон. Zara вкарва в магазините си изцяло нов вид стока два пъти седмично, отбелязва "Ню Йорк Таймс". Тази стратегия работи за нея по два начина. Първо, окуражава клиентите да се връщат в магазина често. Освен това ги мотивира да купуват веднага, защото наличното количество бързо се изчерпва и няма заместител с друго - следват нови, различни дрехи.

Така, Zara променя вековния половингодишен цикъл на модата. След като тенденцията бе наложена от нея, голяма част от по-високо разположените на модния небосклон, по-скъпи марки като Prada и Louis Vuitton, вече правят 4 до 6 колекции вместо две всяка година.

Друг важен начин, по който Zara променя индустрията, е като отрича идеята, че скъпите дрехи задължително са по-желани. Кейт Мидълтън е една от световните знаменитости, които често са фотографирани с нейно облекло, както и други известни личности.

Освен всичко това, Zara се вписва и в друга тенденция - тази на съвременния търсещ потребител. Клиентите й сега могат да вземат каквото поискат от буквално всеки търговски канал на различни цени. Така се предоставя избор на хората, които търсят най-изгодната сделка и пазаруват само от намаление.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ