Хаштаговете във Facebook - нова възможност за маркетинга

Хаштаговете във Facebook - нова възможност за маркетинга

Хаштаговете се прехвърлиха от Twitter във Facebook, оформяйки нови канали. Те обединяват потребителите по теми.

Където се събират групи, там винаги идва и маркетингът. Същността му е такава - да следва хората и тенденциите.

Какво могат да променят хаштаговете във Facebook за маркетолозите? Към момента нищо, пишат американските наблюдатели в списание Entrepreneur. Но в бъдеще могат да означават много, смятат те.

Щом започнат да се използват от повечето потребители на най-голямата социална мрежа, хаштаговете ще се превърнат в пореден инстумент за обединение, от който рекламата може да спечели. Как?

● Ще стане по-лесно да се проследяват разговорите за кампанията във Facebook. Обемът на дискусиите във Facebook няма да е толкова голям, както в Twitter (има далеч повече tweet-съобщения от обновявания на статуси), но все пак това ще помогне на марките да проследяват разговорите, свързани с техните интернет инициативи. От най-голяма помощ ще бъде на тези от тях, с платен достъп до Facebook инструментите за мониторинг.

● Ще се отвори нов чат потенциал, като този в Twitter. Марките, които организират или спонсорират чат дискусии по теми в Twitter, ще разпознаят отворен пред тях изцяло нов път за комуникация с потребителите във Facebook. Нова, може би дори по-ангажирана онлайн общност ще се открие пред погледа им. Тези, които са провокирали дискусии в Twitter с рекламна цел, ще могат да приложат опита си във Facebook.

● Евентуално ще се открие възможност да се плаща за участието в дискусии по теми. Така се случва в Twitter. Марки в социалната мрежа плащат, за да бъдат включвани.

● Когато хаштаговете навлязат в мобилната версия на Facebook, възможностите с тях за рекламодателите ще станат дори повече. Любопитно е, че Facebook не стартира мобилна употреба на хаштаговете при включването им в социалната мрежа. Това е интересн факт с оглед на „експлозията на мобилното“, която наблюдаваме по целия свят в последната година. Участието в разговори в реално време, което е залегнало в самата същност на социалните мрежи, означава общуване докато си в движение. Не само докато си вкъщи пред телевизора.

Разговорите в мобилния свят са от ключово значение за бизнеса: заради организирането на потребителски събития, изложения, промоции, маркетинга с локация, в който се залага на намирането на най-близките магазини. Чрез хаштаговете ще бъде по-лесно проследяването на движението на хората и отговора им спрямо кампаниите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Unilever разработи дизайнерско звено, базирано на изкуствен интелект
Радев: Правителството е декор на дуото Пеевски-Борисов, а правосъдието е избирателно
На днешната дата, 19 юли. Рождениците днес
Чехия прие закон, който определя пет години затвор за комунистическа пропаганда
Три начина за справяне със стреса на работното място
Бившият шеф на УЕФА и легендарен футболист Мишел Платини беше обран в дома си край Марсилия
Президент на Иран си взе такси, след като заредиха колите от кортежа му с разреден бензин
На фокус през следващите седем дни: Избори, лихви и финансови отчети