Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Целевите групи на „зеления“ маркетинг
За да достигнат до потребителите чрез зелената си стратегия, маркетолозите трябва да разбират средата на клиентите и социалните им нужди, освен грижите им, свързани с качествата на продукта.
Въпреки че зеленото мислене се масовизира, има още какво да се изследва, за да бъде разширен основният поток от клиенти с афинитет към екологичните продукти, посочи материал на сп. Advertising Age. Важно е да бъдат взети предвид точната демография и психологическите особености, твърди американската авторка Жаклин Ей. Отмън, основател на "J. Ottman Consulting" – агенция, специализирана в стратегиите на зеления маркетинг.
"Различните сегменти от потребители имат склонност да интерпретират зеленото по свой собствен начин", обяснява тя. "За някои то означава "рециклирано", за други "натурално", за трети - "без да е тествано върху животни".
В своя книга авторката определя четири целеви групи на зеления маркетинг. Ето кои са те:
Хората, които пестят ресурси. Това са тези, които опитват да харчат по-малко вода и електричество в ежедневието си; които рециклират хартия и предават за обработка стъклени и пластмасови бутилки.
Любителите на животните. Те са по-скоро склонни да бойкотират продуктите с употреба на животинска козина и материали, както и да се въздържат от това да закупуват найлонови пликове, защото са загрижени, че торбичките замърсяват природата.
Ентусиастите на външните инициативи. Те купуват биоразтворими сапуни и използват бутилки за многократна употреба, за да намалят вредата за околната среда от къмпингите, излетите и туристическите им инициативи.
Фанатиците на тема здраве. Те са склонни да платят повече за органични храни, нетоксични продукти за почистване и други подобни еко стоки за домашния бит.
Тези категории от клиенти според авторката са от значение за маркетинг стратегиите.
"За радост, благодарение на технологиите, в следващите 20 години зеленото мислене ще се придвижи от крайните прослойки към мейнстрийм обществото. Много екологични продукти ще станат по-добри. Те още сега се предлагат с установени, разпознаваеми марки – например Tide, Clorox, Toyota, така че потребителите ще могат да бъдат сигурни в тяхната ефикасност", отбелязва Отмън. Тя се надява с разрастването на зелената идея сред бизнеса в световен мащаб да се променя повече и поведението на потребителите, от чието съзнание зависи до голяма степен намаляването на вредата от дейността на хората върху планетата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.