Църквата на сциентологията с реклама по време на Супербоул 2013

Религиозната организация на сциентолозите в САЩ, която нееднократно бе обвинявана в окултизъм, показа реклама, излъчена по време на най-скъпия през годината рекламен блок в американския ТВ ефир – финалът на футболната лига Супербоул. Мнозина сред американците се заблудиха, че тя е купила спот от най-скъпите в ТВ ефира на самата футболна напревара. Това обаче не е вярно.

Всъщност църквата на сциентологията не излъчи реклама в ефира на канала, показващ спортната надпревара, обясняват в Business Insider. Тя е платила за излъчването на реклама по няколко кабелни телевизии, предавани в Ню Йорк и Лос Анджелис, в същото време, в което е вървял рекламния блок на полувремето на Супербоул 2013. По този начин много американци, превключващи каналите в основни населени места в САЩ, са видели рекламата, заблуждавайки се, че църквата се популяризира в най-скъпия блок на Супербоул, в който завъртането на 30-секунден спот може да струва до 4 милиона долара. Зрителите всъщност са видели много по-евтино рекламно парче по кабелни телевизии, излъчвано в същия момент, посочват американските автори.

Религиозната организация е планирала трика от месеци, според Тони Ортега – бивш редактор във вестник „Вилидж Войс”, който в момента ръководи уебсайт, разследващ вярванията на сциентолозите.

Рекламата е озаглавена „Познанието”. За първи път бе представена в YouTube на 18 декември. Дълга е минута, но е била съкратена до 30 секунди по време на рекламния блок в полувремето на футболната надпревара. (Дори локалното рекламиране е доста скъпо по време на играта.) За първи път е показана в ТВ ефира на САЩ на 20 януари, отбелязва Ортега. В същия момент се завърта за първи път и трейлърът на новия филм „Забрава” (“Oblivion”), с участието на най-известния сциентолог на планетата – Том Круз.

В YouTube видеото вече събра над 275 000 прегледа. Ето го и него.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ