Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Черният петък не е това, което беше
Tреската за пазаруване Черен петък в САЩ не е това, което беше. Дните на блъскането с лакти, за да се влезе в магазините с невиждани промоции, отминаха.
Защо?
Няколко онлайн издания на маркетинг тематика от Щатите дават отговори в материали. Те говорят за "залез на Черния петък, какъвто американците го познават отпреди години", заради ръст на онлайн търговията и поради други причини.
"Само преди няколко години Черният петък бе най-голямата сила в маркетинга. Звънецът за старт на пазаруването в него беше сигнал от рода на "Готови? Приготви се! Старт!". Всички се втурваха. Това бе денят с най-много продажби на дребно в Америка за годината и оживено обсъждан културен феномен. Някои обичаха Черния петък, други го отричаха, но всички говорехме за него. Той обаче показва знаци на отслабване." Това коментира в маркетинг раздела на списание Inc. Алисън Дейвис.
Тя допълва, че фирмата за анализи на потребителското поведение Shopper Trak прогнозира, че Черният петък ще падне до третото място на ден с най-големи продажби в страната, след неделята преди Коледа (20 декември 2014 г.) и деня след Коледа.
Какъв е проблемът? Някои го обясняват с термина "семантично засищане". Той отразява действителен психологически феномен, формулиран от изследователи в областта на социалните науки. "Семантичното засищане" работи по следния начин: когато една дума или фраза се използва твърде много, тя достига до точка на пренасищане и губи значението си дотолкова, че накрая се възприемана като безсмислица.
В миналото "Черен петък" означаваше в Америка за повечето хора нещо специфично - денят след Деня на благодарността, когато човек рискува да бъде заклещен в някой магазин, докато се бори да си купи по-евтино 50-инчов телевизор. Това са емоции, емоции, емоции. "Черен петък" бе дума с маркетингови суперсили. Сега тя се използва, за да се назовава с нея всяка продажба едва ли не от 1 октомври до Нова година. Превърнала се е в "шум", не в изкусителен призив за действие и маркер на "добра оферта". Смята се, че за търговията на дребно думата ще става все по-малко ефективна и безлична.
Търговският директор в Wal-Mart в Щатите Дънкан Мак Ноутън коментира в тази връзка: "Преди го наричахме Черен петък. После стана и четвъртък. Сега е дълго цяла седмица. Може просто вече да му казваме "ноември".
Ето защо Черният петък отмря във формата, в която Америка го възприемаше, и трудно ще има същата суперсила.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.