5 начина да създадете успешна работна култура

5 начина да създадете успешна работна култура

5 начина да създадете успешна работна култура

Това че сте се научили как да управлявате няколко души в офис не означава, че сте готови да разширите компанията си.

Наемането на повече хора означава повече гласове, повече мнения и вероятно по-голямо главоболие, ако не успеете да обедините всички около една обща мисия, визия и ценности.

Ако пък ги разпръснете в различни точки на държавата или дори по света, гответе се за пълен хаос.

В последните епизоди на моя подкаст, YPO's 10 Minute Tips From the Top, интервюирах Кристин Сфеир, която е собственик на няколко заведения от веригата „Дънкин Донътс“ в Ливан.

Сфеир, която е член на Организацията на младите президенти(YPO), ръководи повече от 30 магазина и е разширила веригата си за средиземноморски ресторанти Semsom в световен мащаб, а „Форбс“ я поставя на 19-то място в своята класация за най-влиятелните арабски жени.

На Сфеир, често й трябват месеци, за да посети всяко заведение, което управлява. Тя казва, че правилните служители и доброто ръководство на място са от ключово значение за  поддържането на ефективна връзка между множество отделни заведения. И споделя съвети от професионалния си опит за запазването на високо качество и единна култура във всеки клон на компанията.

1.Изберете страстта пред уменията

Уменията са от решаващо значение за всяка работа, но дори и целият потенциал на планетата не означава нищо, ако липсва желание. Сфеир отбелязва, че уменията, от които се нуждаят работниците в нейните ресторантите могат да бъдат научени от съответните наръчници, но най-важно е служителя да показва желание за работа.

„Всичко може да се научи - например, как да се прави хумус или как да се вари кафе, но правилното поведение се учи много по-трудно“, казва тя.

2. Изпитвайте кандидатите сериозно

Дори когато интервюирате кандидати, които показват голяма перспектива, няма как да разберете дали те ще се адаптират към работната среда. Как ще се разбират с колегите и клиентите? Част от интервюто за работа при Сфеир включва посещение до заведението и разиграване на нормален работен ден, за да се види как бъдещите служители взаимодействат със света.

3. Кръстосани упражнения и задачи, за да идентифицирате най-добрите им умения

Достъпа до множество служители с различни таланти може да помогне за по-лесното покриване на голям обема работа. От друга страна, хората, които имат препокриващи се умения,  са от полза за растежа на бизнеса.

Не само, че имате „резервен план“ в случай, че определен служител не е на разположение, но и заместващите го работници научават различни начини да се справят със същите предизвикателства и откриват по-ефективни методи за изпълняването на дадена задача.

4. Установете стриктен контрол, но направете така, че той да бъде положителен за всички

Сфеир отбелязва, че вътрешните одити в цялата компания, са от огромно значение, за да се гарантира стабилност и висока производителност. 

„Ако заведенията се представят добре, всички служители получават по нещо, благодарение на този успех.“, разкрива Сфеир.

5. Направете така, че преживяването им да бъде страхотно

Въпреки всички усилия да изградите силна работна култура, служителите ви няма да са доволни от работата в компанията, ако цялостното преживяване е незадоволително. В своите заведения Сфеир се стреми към това, което тя нарича „усмихната култура.“

„Винаги съм казвала, че ние работи в сферата на усмивките. Нашата работа е да караме хората да се усмихват и да се чувстват щастливи.“, добавя тя.

Кевин Даум, автор на бестселъра Video Marketing For Dummies, за Inc.com

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ