7 неща, които отличават успешните основатели на стартъпи според Google

 7 неща, които отличават успешните основатели на стартъпи според Google

Американският технологичен гигант Google е известен с афинитета към данните, не само когато става въпрос за проектирането на продукти, но и за цялостният начин, по който компанията прави бизнес. Компанията е провела множество вътрешни изследвания за това какво прави един мениджър или екип успешен, както и каква е тайната зад успешното интервю за работа.

Сега Google for Startups, подразделението на гиганта, посветено на подкрепата на стартиращи компании с висок растеж, насочи вниманието си към основателите на стартъпи. Като се има предвид, че повече от половината стартиращи компании се провалят поради междуличностни проблеми, от Google искат да знаят какво правят добрите лидери на стартъпи.

За да разберат това, изследователите на компанията разговаряха с повече от 900 лидери на стартиращи компании в повече от 40 страни. Резултатите от тези усилия са обобщени в доклад Google for Startups Project Effective Founders Project. Подробният документ си заслужава да бъде прочетен изцяло, но най-важният извод от него е, че всички успешни основатели на стартиращи компании споделят седем основни черти:

Те ​​се отнасят към хората като към доброволци

Ако искате да привлечете и задържите най-добрите таланти, трябва да им предложите страхотна мисия, а не само компенсация или бонуси, се казва в доклада. „Независимо дали става въпрос за току-що завършили университет кандидати или за опитни таланти от световна класа, най-добрите хора искат работата им да бъде част от смислена и предизвикателна мисия“, се посочва в блога на Google.

Те предпазват екипа от разсейване

Лесно ли е да се абстрахирате от всичко, което може да разсее вниманието ви в бързо променящ се свят на стартиращите фирми? Не, никак не е лесно. От Google обаче настояват, че основателите на стартъпи искат да бъдат ефективни лидери и това е умение, което трябва да придобият. „Макар че на главните изпълнителни директори често се гледа като на хора, които лесно могат да бъдат разсеяни с някаква нова интересна идея и да изостават предишните си цели. Най-добрите от тях обаче се фокусират върху нещата, които наистина имат значение“, казват от Google.

„Поставете ясни цели и приоритети, за да изградите инерция за напредъка на вашия екип. Това подхранва по-добро представяне и екипния дух“, съветват от технологичния гигант.

Те минимизират ненужния микромениджмънт

За никого не е изненада, че в повечето ситуации микромениджмънтът не е добър управленски подход, но новото проучване на Google дава нова информация на какво се дължи този факт. „Нашите данни показват, че микромениджмънтът е един от основните фактори, които могат да извадят нещата извън релсите, особено при главните изпълнителни директори. Установете кои членове на екипа имат нужда от наблюдение и насоки и кои могат само да вземат добри решения и да действат независимо“, коментират от Google.

Те насърчават инакомислието

По този въпрос заключението на Google съвпада с това на множество изключително успешни основатели на стартъпи. „Нашите данни показват, че основателите постоянно подценяват ползата от насърчаване на споделянето на мнения, различни от техните собствени, докато всички останали оценяват това като важно качество“, отбелязват от Google, като добавят, че „разногласията между различните екипи всъщност водят до по-добри резултати“.

Те запазват междуличностното равенство

Успешните взаимоотношения със съоснователи са като успешните бракове - те изградени върху открита и ясна комуникация. По тази причина е важно да не забравяте да осъждате очакванията си с вашите партньори и служители и да се придържате към договорените условия.

„Нарушените очаквания са основният източник на конфликт между съоснователите“, предупреждава Google. „Нашите данни предполагат, че много основатели на стартиращи компании следят внимателно действията на другите, но задават по-ниски очаквания за себе си. Уверете се, че задълженията и възнагражденията на всички са добре балансирани“, съветват от технологичната компания.

Те развиват технически си умения

Социалните умения са от критично значение за успеха на основателите на стартъпи, но не трябва да мислите, че техническите умения не са важни. Според Google те играят не малка роля. „93% от най-ефективните основатели на стартиращи компании имат техническия опит, за да управляват ефективно работата си. Те отделят време, за да са в крак с последните развития в индустрията“, посочват от Google.

Те се справят с обезсърчаването

Добра новина за амбициозните основатели на стартъпи, които се страхуват, че нямат достатъчно самочувствие, за да успеят със създаването на нов бизнес, е, че някои от най-големите имена в предприемачеството се чувстват по същия начин. Всеки (който не е заблуден или силно дезинформиран) понякога изпитва съмнения в собствените си способности. Най-добрите основатели просто използват неувереността си като стимул да се учат и да опитват нови неща.

„Нашите данни показват, че най-ефективните основатели не са толкова уверени, колкото са най-малко ефективните основатели“, казват Google.

Какъв е изводът от всички тези констатации? Най-вече, че т.нар „меки умения“ са критични за успеха на всяка стартираща компания. Основателите на стартъпи трябва да придобият всички тези умения, ако искат компанията им да не се провали заради „междуличностни проблеми“.

.......................

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ