Да изпревариш очакванията: 4 стратегии за доверие
Бизнес консултантите Рон Каручи и Дори Кларк споделят идеи как да си изградим надеждна репутация във времена на несигурност
Ако в наши дни ви е трудно да се доверите на заобикалящите ви хора, от политически лидери до корпоративните титани - вие не сте сами. Според проучването на „Барометър на доверие 2022“, 60% от хората не се доверяват на нищо, докато не видят доказателства. Списание Atlantic дори неотдавна написа, че сме в разгара на „рецесия на доверието“. Спечелването и запазването на доверието на най-важните хора в живота ни е нещо, което вече не можем да приемаме за даденост. Както установи Рон Каручи в своето 15-годишно дългосрочно проучване на над 3200 лидери, отразено в книгата „Да бъдеш честен със силата на истината, справедливостта и целта“, летвата да бъдеш приет за надежден е по-висока от всякога. Вече не е достатъчно просто да не лъжете или да изглеждате напълно надежден, за да си спечелите добрата репутация. И така, появява се въпросът, в едно цинично и скептично настроено общество, как да си осигурим признанието и доверието на нашите колеги – професионалисти? Открихме четири неочаквани практики, които освен другите преимущества, всъщност служат за изграждане на доверие.
Изградете връзки с конкурентите си
Лесно е да спечелим доверието на онези, които мислят като нас и се намират в резонанс с нас. Но си струва да обърнем специално внимание на това как взаимодействаме с т.нар. „странични хора“, например със служители от други отдели. В една работеща структура най-важната работа се изпълнява на границата между различните отдели. Именно тук отделните заинтересовани страни ни виждат как действаме. За съжаление, тези граници провокират изолация и е лесно да станете съперници, заради конкуриращи се показатели и приоритети. Това обаче натрупва недоверие. Но именно тези „ръбове“ на контактите, където съвпадат ключовите функции, създават ценностите на компанията. Например, продажбите и маркетингът трябва да създадат отлични условия за потребителя. Този, които успее да създаде съюз между отделите, успява да завоюва повече доверие не само в собствения си екип, но и в екипа - съперник. Смелостта да служим на общото благо заедно с другите, показва желание да оставим егото си настрана. И това вдъхва в замяна повече доверие.
Покажете готовност да промените решението си
Чрез активно насърчаване на другото мнение, вие давате думата на останалите чрез действия, които ги насърчават за нестандартни идеи, откровена обратна връзка или да показват собствената си уязвимост. Например, можете да откривате събранията на екипа, като накарате участниците да напишат идеи, отзиви или проблеми на картончета и след това произволно да изберете едно или две от тях за обсъждане. Анонимността на процеса ще накара членовете на екипа да се чувстват в безопасност със своето свободно участие и мнение. Веднъж мениджърът, с когото работеше Рон Каручи, сподели мисли със служителите и както обикновено ги попита къде може да обядва. Страничният поглед към качеството на отговорите, й помогна да подобри значително качеството на предложените идеи. Еднакво важно е да използвате своето мнение както и за обратна връзка, така и за възражение. По този начин помагате на другите да подобрят своите идеи и работа. Ако ви с всички сили се опитвате да бъдете честни с важните хора в живота ви и се притеснявате как ще реагират, това най-вероятно означава, че не сте спечелили доверието им. Хората естествено се доверяват на тези, които им обръщат достатъчно внимание, като им предоставят ценна информация, която други няма да им дадат. И ако откриете известна ограниченост във възгледите си, а новата информация променя гледната ви точка, покажете смирение и си признайте погрешните заключения.
Изберете дългосрочното мислене пред краткосрочните печалби
Един от резултатите от „Барометъра на доверие 2022" е необходимостта да се съсредоточим върху дългосрочното мислене за създаване на дългосрочни решения, които възстановяват доверието. Има хипотеза, че краткосрочното мислене провокира повече разделение, тъй като резултатите често водят до състояние на разделение на победители и губещи. И когато сте готови да пожертвате краткосрочните печалби - например като посъветвате потенциален клиент да не купува от вас продукт или услуга, от които не се нуждае - вие създавате дългосрочно доверие. Клиентът признава, че вие защитавате неговия интерес, и то с най-добри чувства. В книгата си „Дългата игра: Как да мислим дългосрочно в един краткосрочен свят“, Дори Кларк обсъжда концепцията за „стратегическо търпение“. Не винаги е приятно да чакаме нещо да се развие или да работи по начина, който искаме. Но като направим съзнателен избор да отложим победата и удовлетворението, често сме в състояние да постигнем резултати, които не биха били възможни, ако се стремим само към " бързи удари."
Подчертавайте приноса на другите хора
Лесно е да се съгласите, че хората, които прекалено са заети със самореклама или са твърде увлечени от собствените си персони, ще имат трудности да спечелят доверието на другите. Но по-малко очевидното в подобна схема е колко важно е съзнателно да помагате на другите, за да блеснат. Търсете начини да позволите на хората да покажат таланта си. Например, поканете тези, които странят от светлината на прожекторите, да представят важните си проекти пред по-широка аудитория във вашата компания. Или посъветвайте организаторите на съвещанията, които посещавате, да се вслушат в предложението на някой, за когото знаете, че има страхотна идея и се опитва да накара другите да я чуят. Вероятно ще успеете да свържете някой с кариерни амбиции и стремежи, с хора от подходящите структури, които могат да помогнат за сбъдването на мечтите му. Завоювайте образа в очите на екипа си на човек, който цени приноса на другите и се грижи те да бъдат виждани и отбелязани в цялата фирма.
На основно ниво, в професионалните отношения нищо не е по-важно от признанието, че заслужавате доверие. Вече не можем да разчитаме на доверието на другите само защото не сме го нарушили. В свят на голяма несигурност трябва да сме сигурни, че нашата надеждност е недвусмислено призната от другите. Вашите колеги несъмнено ще споделят истории за своите преживявания с вас. Като направите изводите си от тях, можете да сте сигурни, че ще постигнете резултати, с които да се гордеете.
Източник: FastCompany
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.