Вечният въпрос
Как мога да предотвратя напускането на моите най-добри служители? Това е въпрос, на който мениджърите от десетилетия търсят отговор.
Отговорът не е нещо потресаващо, но продължава да е труден урок за научаване от ръководителите. Хората напускат (и са напускали през годините), защото не се грижат за тях и нуждите им не са задоволени.
Повечето мениджъри все още разчитат на строго йерархичен модел на работа, при които служителите просто приемат задачи и ги изпълняват. Новият модел на лидерство, който моята компания преподава, е подход отдолу-нагоре, а не отгоре-надолу. Идеята на този подход е първо да бъдат покрити нуждите на служителите на първа линия - тези, които са най-близо до клиентите
Но за да направят това, мениджърите трябва първо да имат основно разбиране за човешката мотивация. Трябва да знаят, че служителите са хора и следователно имат нужда от човешки взаимоотношения.
Връзка и принадлежност в работата
Добрите мениджъри изпъкват лесно чрез усилията си за изграждането на общност и насърчаването на чувство за принадлежност и връзка сред членовете на техния екип. Различни проучвания върху човешките емоции свързват ангажираността на човека в работата с положителните емоции, особено тези, подхранвани от грижовно поведение - поведение, което зависи от мениджъра.
Следователно мениджърите трябва да придобият знания за това какво вдъхновява хората да се представят на високо ниво. Това също помага да се обяснят причините, поради които вашите служители може да напускат.
1. Създайте атмосфера на безопасност
Мениджърите, които се открояват след преминаването на нашия курс по лидерство, научават простата техника за подкрепа на своите служители чрез насърчаване и положително утвърждаване. Те ще дадат на хората си надежда за бъдещето, ще ги попитат за техните цели и интереси и ще им дадат увереност за бъдещето на тяхната кариера. Безопасността е основна човешка потребност и най-добрите служители искат да знаят къде се намират - сега и в бъдеще. Най-добрите мениджъри им дават тази надежда, като говорят за техните нужди.
2. Давайте похвала и признание, колкото можете по-често
Мениджърите трябва да придобият навика да хвалят своите хора и да им правят комплименти за техните добри качества и работа. Това отговаря и на проучвания по темата. Компаниите в проучването на Gallup с най-високи нива на ангажираност използват признанието и похвалата като мощни мотиватори, за да подсилят ангажираността на своите хора. Всъщност, служителите, които получават редовно похвала (например веднъж седмично), са по-лоялни и имат повишена индивидуална производителност. Техните клиенти са по-доволни от обслужването, което получават, а самите служители е по-вероятно да останат в компанията.
3. Помогнете на хората да се почувстват така, сякаш са наистина ценени като човешки същества
Служителите трябва да се чувстват ценени, за да разкрият пълния си потенциал в работата. Мениджърите държат ключа тук и трябва да започнат да вярват в своите хора, като поддържат високо мнение за тях и като им показват уважението, което заслужават, за да вършат добра работа.
Когато мениджърите излязат от нашия курс, те започват да проявяват интерес към работата и кариерните стремежи на своите хора и създават възможности за учене и развитие за своите хора. И накрая, те откриват какво мотивира техните най-добри служители, като научават какви желания има всеки член на екипа. В края на краищата всичко опира до емоционална ангажираност.
………………
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.