Постоянно отсъстват, не им се работи...Как да съживите една „зомби организация“
Организационно изследване на Gallup показва, че миналата година 50% от служителите в САЩ са били неангажирани - значителна група от хора, която мрази да идва на работа. Това означава, че половината от работната ви сила редовно отсъства, не е мотивирана или страда от постоянни проблеми с психичното здраве. С други думи става въпрос за „зомби организация“.
В същото време 33% от анкетираните са казали, че са ангажирани. Това са хората, които обичат да идват на работа. Те най-вероятно биха приели дори намаление на заплатата, ако това е необходимо, за да останат на работа и да гарантират бъдещето на организацията. Тези служители съобщават, че се чувстват ентусиазирани, ободрени и щастливи на работа.
Тук на преден план излизат три въпроса:
- Кои са представителите на процъфтяващото малцинство?
- Какво правят, за да се чувстват толкова добре?
- Какво можем да научим от тях, за да го приложим в нашата работа, така че да увеличим доброто на настроение в цялата организация?
Добрата новина е, че техните тайни не са трудни за разкриване
Събуждане на зомби организацията
Една от най-бързите победи, които можете да си спечелите, е да превключите фокуса си от слабост към сила. Струва си да бъдеш откривател на силните страни.
В позитивната психология има един прекрасен термин: „колективно ефервесценция“. Това е процес, когато на дадено място има оживление и жизненост. Ще разберете, когато ударите общия джакпот на ефервесценцията, защото това са дните, в които работата не се чувства като работа.
В крайна сметка, имате много по-голям шанс да се почувствате ангажирани с работата си, ако работите на място, което ви предоставя достатъчно възможности да използвате силните си страни.
И все пак бизнесите по света правят същите грешки. Ако знаем, че използването на силните ни страни ни кара да бъдем оживени, защо повечето организации изпращат хора на курсове, за да отстранят слабостите им?
Може би има начин обърнем конвенционалното мислене с главата надолу като осъзнаем, че ще получите повече от бюджета, отделен за обучение, като нарушите традицията и отделите време и пари за развитие на вашите хора в области, в които вече са добри.
Какво обаче остава да направим в този случай със слабостите? Да ги игнорираме и да се надяваме, че ще изчезнат? Не, това не работим. Има един фин, но важен момент. Не ви предлагам да заметете слабостите под килима. Да, важно е да давате обратна връзка за слабите страни на служителите, но имайте предвид, че фокусирането върху недостатъците води само до развитие на компетентност, докато фокусирането върху силните страни води до майсторство.
С други думи, ако се съсредоточим върху това, което не е наред, създаваме сив свят, в който всички са посредствени, но ако се съсредоточим върху това, което е върви добре, тогава създаваме свят с блестящи цветове, в който различните хора се открояват и превъзхождат по различни начини.
Ракетно гориво за мотивация
За повечето от нас обаче опознаването на силните ни страни е голямо препятствие. Това е трагедия на работното място, която се разиграва отново и отново – твърде много хора (особено зомбитата в организацията) преминават през целия си трудов живот, без да знаят или да разкрият истинските си силни страни. Всъщност е твърде обичайно да познаваме отблизо собствените си слабости и да сме неориентирани по отношение на силните си страни.
За да станете откривател на силните страни, ето няколко прости въпроса за размисъл:
- Какво правите наистина добре?
- Какво изглежда разбирате бързо и научавате естествено?
- Кои са нещата, които ви развълнуват и ви карат да се чувствате енергични и жизнени?
- Какво очаквате с най-голямо нетърпение да направите?
- Какво ви кара да мислите, че сте родени, за да правите това"?
Откриване на силни страни
Наричам го „теория за насърчаване на силните страни“, защото нещото, което трябва да направите, е да назовете силните страни на хората. Когато ги забележите да се справят добре с нещо, не пропускайте възможността да им го кажете. Не е нужно да чакате срещата за годишно оценява, за да им го кажете.
Преминаването от откривател на слабости към откривател на силни страни е малка промяна, която ще има голямо въздействие. И ето най-удивителното нещо: откриването на силните страни работи за всички категории по-горе. Зомби организацията ще оживее, посредствените ще започнат да блестят, а ангажираните ще получат още по-голям енергиен заряд.
………………………
Анди Коуп, автор на „The Art of Being Brilliant“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.