Най-горе, на върха на пирамидата от умения

Най-горе, на върха на пирамидата от умения

Най-горе, на върха на пирамидата от умения

Предполагам вече сте чували, че „хората не напускат работа, а напускат мениджърите си“. За да запазят най-талантливите си служители, компаниите се нуждаят от хора, които могат ефективно да вдъхновяват и ръководят другите. Всъщност списъкът с най-търсените умения на LinkedIn за 2023 г. поставя управлението на върха на пирамидата.

„Ролята на мениджъра е наистина важна, защото мениджърите са лицето на компанията в ежедневието“, казва Андрю Маккаскил, кариерен експерт за LinkedIn. „Вашият мениджър е начина, по който виждате компанията и по който управлявате отношенията си с компанията. Това е една от онези роли, в които човек трябва непрекъснато да усъвършенства уменията си, да се учи и развива“, добавя той.

Проучването на McKinsey „Great Attrition 2022: установи, че безгрижните и невдъхновяващи доверие лидери са Топ 3 на причините, поради които служителите вземат решението да напуснат работа, казва Емили Фийлд, съавтор на „The Power to the Middle: Why Managers Hold the Keys to Future of Work“ и партньор в офиса на McKinsey в Сиатъл.

„Допълнително изследване на McKinsey Global Institute установи, че организациите, които се отличават с отличната работа по осигуряването на възможности за растеж на своите служители, до голяма степен чрез мениджърите на средно ниво, страдат от по-ниски нива на напускане“, казва тя.

Управлението е съставно умение, което съдържа в себе си други умения. Хората, които са добри мениджъри, често създават отдадени екипи, които работят усилено за колективния успех - на екипа и организацията. Ето пет черти на мениджърите, които служителите не напускат.

Те предоставят контекст

Една от най-големите грешки, които мениджърите могат да направят, е да приемат, че екипът им разбира какво се случва в компанията, казва Маккаскил.

„Мениджърите трябва да помогнат да се даде контекст на това, което се случва около тях и това, което се случва в индустрията“, казва той. „Като се има предвид цялата несигурност, която съществува на пазара, е много лесно просто да преглеждате заглавията, а не да прочитате целите статии. За това е важно мениджърите да водят истински разговори със служителите за това как се справя компанията“, добави Маккаскил.

Дори ако новините не са добри, прозрачността може да изгради доверие. „Да информираш служителите и да бъдеш съпричастен във всички разговори с преки подчинени е печеливша стратегия“, казва Маккаскил.

Те са проактивни

Когато лидерите провеждат интервюта за напускане, те често задават въпроси от типа на: „Какво се обърка?“ „Какво търсихте, но ние не можахме да ви предоставим?“ или „Какво можех да направя, за да подобря работната среда?“ Но след като някой реши да напусне, вече е твърде късно, казва Ола Чоунинг, партньор в глобалната технологична изследователска и консултантска фирма ISG.

Вместо това лидерите трябва да поддържат непрекъснат контакт със своите служители, като ги питат за техните цели и нужди, дали се чувстват ангажирани и как могат да направят времето, което прекарват в работа, по-добро.

Те са съпричастни

Емпатията е от изключително значение, казва Равишанкар Гундлапали, автор на „The Art of Mentoring: Simple Tools and Techniques to Achieve Your Full Potential“ и основател на платформата MentorCloud.

„Като лидер, вие работите с хора, така че трябва да имате емпатия. Имате нужда и от огромно търпение. За да бъдат лидерите ефективни ментори, те трябва да вдъхновяват повече, отколкото да влияят“, категоричен е той.

Те помагат на служителите си да се развиват

Служителите няма да искат да напуснат работа, ако техните мениджъри успяват да извадят наяве най-доброто от тях.

„Мениджърите правят това най-добре, като служат като навигатори и ментори, помагайки на служителите да се ориентират в организацията и в индивидуалната им кариера и насърчавайки ученето и непрекъснатото развитие. Те гарантират, че гласът на всеки човек се чува и зачита и се застъпват за нуждите на техните преки подчинени“, казва Фийлд.

Добрите лидери дават на служителите нови задачи и създават култура на психологическа безопасност, в основата на която е идеята, че правенето на нещо ново често води до грешки, добавя Чоунинг.

„Помогнете на служителите да намерят къде е подходящата им позиция от гледна точка на техните способности“, казва тя. „По-специално, по-младите служители често тестват и изпробват различни дейности – дайте им откровена обратна връзка за това как се представят, за да им позволите по-добре да разпознаят и разширят допълнително силните страни и да ограничат слабите си страни“, казва тя.

Те ценят приноса на служителите

Вашата роля като лидер не е да знаете всички отговори, а да помогнете на вашия екип да разработи отговорите, казва Шана Хокинг, консултант по лидерство и автор на „One Bold Move a Day: Meaningful Actions Women Can Take to Fulfill Their Leadership and Career“.

„Задавайте въпроси и наистина слушайте какво казват вашите служители. Те често имат добра представа какво може да се направи, за да бъде работата по-добра и по-ефективна. Това е особено ценно, когато започвате нов проект или инициатива. Служителите, които се чувстват чути и ценени, е по-вероятно да искат да допринесат за проекти и да дават най-доброто от себе си“, обяснява тя.

Въпреки това Хокинг не вярва, че мениджърите трябва да се стремят да бъдат хора, които служителите никога да не искат да напуснат. „Моята работа като лидер е да създавам среда, в която служителите да процъфтяват лично и професионално, и да помагам на хората да реализират своя потенциал, където и да е най-подходящо за тях“, казва тя.

…………………..

Стефани Воза за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ