Мотивирани дори в трудни времена

Мотивирани дори в трудни времена

Мотивирани дори в трудни времена

Тази година се оказа несигурен период за икономиката. От инфлацията през проблемите с веригата за доставки до войната в Украйна, не може да се каже, че последните месеци протекоха гладко.

За съжаление, но и разбираемо, тези проблеми засягат работната сила, карайки много служители да се страхуват за сигурността на работното си място. В исторически план опасенията за сигурността на работата често водят до слаба мотивация на служителите. Ето защо лидерите трябва да предприемат стъпки за премахване на тези страхове и да култивират стимулираща работна среда.

Това е нещо, с което трябваше да се сблъскам като главен изпълнителен директор по време на пандемията, когато си поставих за мисия да направя моята компания - ButterflyMX, такава, която дава на служителите усещане за стабилност. Чрез редица различни стратегии ние гарантирахме, че нашите служители изпитват чувство на сигурност и комфорт. Резултат рекордна година на растеж и успехи. По пътя към постигането на тази цел аз научих много неща. Ето пет стратегии, които използвам, за да мотивирам служителите си в трудни времена.

Общувайте често и прозрачно

Всички печелят от откритата комуникация, но тя засяга най-вече мотивацията на служителите. Комуникацията е ключова при изграждането на взаимоотношения, особено със служителите. Когато поддържате прозрачна комуникация и редовни актуализации за състоянието на компанията и индустрията, печелите доверието на служителите, което допълнително ги мотивира.

Открих, че ежемесечните срещи в на ниво цялата компания, които използвам като възможност за споделяне на реални данни и прозрения за нейното представяне, са от решаващо значение за спечелване на доверието на служителите. Ние също така организираме анонимна сесия с въпроси и отговори, позволявайки на служителите да изпращат въпроси предварително за всичко – нашите продукти, състоянието на индустрията и дори бъдещето на компанията. В допълнение към месечните срещи, аз също отделям времеви блок всяка седмица за служителите, в рамките на който те могат да насрочат среща на четири очи с мен.

Бъдете строги и директни, когато е нужно

Заедно с комуникацията идва и обратната връзка, независимо дали е положителна или отрицателна. Жизненоважно е вашият екип да с какво се справя добре и къде има нужда от корекции. Когато е поднесена с уважение, критичната обратна връзка може да накара хората да постигнат по-добри резултати при следващия опит.

Мениджърите трябва да се срещат редовно със своите екипи, за да обсъждат проекти. Ако има проблеми с доставката или качеството, мениджърите знаят, че трябва да седнат със замесените и да ги обсъдят. Какво причинява тези препятствия? Идентифицирането на тези проблеми и съвместната работа развива среда за сътрудничество и води до по-добри резултати.

Обратната връзка е особено важна, защото постоянно насърчава служителите да поемат рискове и да опитват нови неща, вместо да възприемат пасивен подход към работата си.

Създайте вълнуваща визия

Служителите искат цел, която да постигнат колективно. Ако не сте затвърдили своите ценности или мисия, ще изпитате затруднение да обедините екипа си зад обща цел.

Наложително е да се развият основни ценности, които служителите могат да въплъщават ежедневно, защото вярват в тях. И когато хората вярват в нещо, това ги мотивира. Например, една от нашите основни ценности е „мисли мащабно, действай в малък мащаб“. Чрез тази ценност нашите служители разбират, че задачите, които изпълняват ежедневно, са част от по-голямата картина. Когато всеки върши своята част, компанията расте и в крайна сметка постига целите си.

Поставяйте си амбициозни, но реалистични цел

Компаниите често се разширяват твърде много за прекалено кратко време, опитвайки да постигнат крайно амбициозни цели. За да постигнете успех и да разширите организацията си по подходящия начин, трябва да бъдете едновременно агресивни в преследването на целите си, но и реалисти във оценката на действителността. За да направите това, погледнете собствените си данни. Ние анализираме събраните данни, за да зададем по подходящ начин цели, които смятаме за реалистични, но все пак граничещи с трудно постижимото.

 Най-важното в случая обаче е да чуете мислите на вашите служители относно тези цели. Сътрудничеството е мощен инструмент, който ви помага да осъзнаете какви трябва да бъдат вашите стремежи. Балансът е ключов – нищо не убива мотивацията на служителите по-бързо от непостижимите задачи или работата без предизвикателства.

Уверете се, че служителите разполагат с нужната подкрепа за постигане на тези цели

Служителите заслужават подкрепа от своята компания - както лична, така и професионална. Но е изключително важно да знаете, че нуждите на всеки са различни. Например, не всеки служител е мотивиран да работи от 9 до 5, така че гъвкавостта е ключова. В ButterflyMX ние предоставяме на служителите безплатни онлайн курсове, ваканционно време и пакети с изключителни предимства, за да гарантираме, че техните лични и професионални нужди са удовлетворени.

Освен това служителите се нуждаят от подкрепа и в рамките на своите роли. Това може да включва наемане на повече служители за справяне с допълнителната работа или закупуване на софтуер за автоматизация на изпълнението на някои задачи. Независимо от това, не забравяйте да попитате служителите от какво се нуждаят, за да успеят. Бъдете в крак с това, през което преминават вашите работници, за да можете по-добре да приспособите подкрепата към техните нужди.

……………

Арън Руденстин, главен изпълнителен директор на ButterflyMX, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ