Когато поставяте печалбите преди хората

Когато поставяте печалбите преди хората

Когато поставяте печалбите преди хората

Има едно нещо, което натяквам в цялата си работа като коуч, говорител и автор – хората са най-важният актив на всеки бизнес! Повечето хора са съгласни, поне на повърхността. Твърде малко обаче са желаещите да прилагат този принцип в своите политики и ежедневно управление.

Наскоро проведох проучване сред мои клиенти и открих, че повечето лидери и компании разбират важността на хората, но все още поставят печалбите на първо място. Въпреки че резултатите от проучването не бяха изненадващи, те бяха изключително разочароващи.

Лесно е да се каже, че трябва да се съсредоточите върху печалбите, за да оцелеете. И това е особено вярно, когато икономическите условия не са идеални. Но този фокус идва на висока цена, която може да застраши дългосрочния ви успех.

Ето какво се случва, когато поставите печалбите на първо място:

Иновациите биват репресирани

Когато една компания се фокусира изцяло върху крайния резултат, хората започват да се възприемат като на заменими. Иновациите се случват, когато хората се чувстват ценени. Когато знаят, че сте готови да инвестирате в техния принос, те дават всичко от себе си. Когато ги третирате като елемент от бюджета, те опитват да покриват само минималните изисквания. Тогава те започват да пазят най-добрите си идеи за някой, който ще ги оцени подобаващо.

Репутацията ерозира

В миналото компаниите можеха да се отнасят лошо към служителите си и малко хора дори щяха да разберат за това. Днес обаче работната среда във всяка фирма може да стане публично достояние с няколко клика в социалните мрежи. Когато преживявания на служителите са лоши, репутацията на вашата компания страда. Бъдещи служители, а и клиенти и инвеститори, ще избягват работа с компания с лоша репутация.

Задържането на служители става по-трудно

Хората не напускат лоши работодатели по една причина – страхът, че ще останат без работа. Ако обаче им се открият нови възможности, те няма да имат нужда от дълги размисли, преди да се възползват от тях, ако настоящото им работно място не им предлага добра среда. И когато си тръгнат, за да преследват тези опции, няма да е лесно да бъдат заменени.

Ангажираността спада

Неангажираните служители не са мотивирани да дават най-доброто от себе си. Те рядко влагат допълнителни усилия и не са особено лоялни на организацията. Високите продажби и приходи изискват ангажирани служители, които работят усилено за постигане на целите на компанията. Ангажирана работна сила е един от най-ценните ресурси, които можете да имате. Нейната липсата  причинява реална вреда.

Рискът се увеличава

Трудно е да управляваш риска, когато хората ти са зле обучени, постоянно стресирани и нещастни. Привличането на нови служители през въртяща се врата увеличава този риск. Злополуките, грешките и прекъсванията на работа стават част от живота. Когато работодателят не успее да осигури адекватно обучение и разумни условия на труд, той излага на опасност цялата компания.

Ако някой от тези проблеми съществува във вашата компания, вероятно печалбите се поставят над хората. Като лидер вие сте натоварени да коригирате този начин на мислене, доколкото позицията ви го позволява. Ако сте собственик, изпълнителен директор или член на борда, работете за промяна в цялата компания. Ако сте в срендия мениджмънт или надзор, направете всичко възможно, за да защитите служителите си и да покажете ползите от този насочен към хората подход.

…………………..

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ