Доволни служители - щастливи клиенти!

Доволни служители - щастливи клиенти!

През 2000 г. Ан Мълкахи беше назначена за главен изпълнителен директор на Xerox, във време, когато емблематичната компания се бореше с най-тежката си финансова криза. За този период Мълкахи споделя, че едно от първите неща, които е направила, е да вдигне телефона и да се обади на Уорън Бъфет за съвет.

„Съсредоточете се върху клиентите си и ръководете служителите си така, сякаш животът им зависи от вашия успех“, е отговорил Бъфет при обаждането.

Този съвет включва в себе си две стъпки, ключови за лидерски успех. Първата е това, което спаси Xerox от изчезване. Цитирайки основателя на Xerox, Джо Уилсън, Мълкахи каза: „Клиентите определят дали имаме работа или нямаме. Тяхното отношение определя нашия успех“.

Втората стъпка от съвета на Бъфет обаче е нещо, което често бива пренебрегвано. Именно грижата за вашите служители проправя пътя към спечелването на лоялността на клиентите. Иначе казано, удовлетворението на служителите поражда удовлетворение на клиента.

На фона на нарастващата инфлация и забавянето на икономиката може да се каже, че животът на много служители всъщност зависи и успеха на техните лидери. Въпросът е как лидерите да ръководят своите подчинени по начина, който предлага Бъфет?

Има ясни индикатори за лидерство, които насочват бизнеса към увеличаване на клиентската база, без в същото да се жертва прехраната на служители. Ето три неща, на които лидерите трябва да дават приоритет на фона на трудните условия, пред които е изправен бизнеса днес:

Дайте приоритет на „човешките" лидери

Ерата на микромениджмънта приключи. Днешните лидери трябва да бъдат ориентирани към грижата за хората. Според последните данни на Achievers Workforce Institute, служителите, които биха препоръчали своите мениджъри, са 2,1 пъти по-склонни да бъдат високопродуктивни на работа, което илюстрира необходимостта от „човешки“ лидери. Правилният мениджър със солидни умения за работа с хора може да вдъхнови, подкрепи и развие служителите. За съжаление все още много лидери не разполагат с нужните уменията, за да отговорят на човешките изисквания на своята работна сила.

„Мениджърите на първа линия са крайъгълният камък за производителността на работното място“, казва д-р Натали Баумгартнер, директор на Achievers Workforce Institute. „Мениджърите не трябва да чакат предупредителни знаци за неангажираност или прегаряне, за да се свържат с преките си подчинени. Вместо това те трябва да отделят време за редовни срещи на четири очи, на които да им дават съвети за кариерно развитие и да отбелязват техните успехи“, добавя тя.

Изградете позитивна работна култура

Най-новият индекс на талантите на Beamery, който представлява задълбочено проучване на нещата, които над 2500 американски служители за условията на работното място, разкри, че повече от две трети (66%) казват, че опитът им на работа е бил отрицателно повлиян от т.нар. „тихо напускане“. Тихото напускане представлява феноменът, при който служителите не напускат работа, но опитват да покриват само минимума, който се очаква от тях. Друга една трета (28%) посочват, че „тихото напускане“ е довело до драстичен спад на мотивацията в екипа, от който са част, или в компанията, а 21% съобщават, че този феномен е направил напускането им по-вероятно.

Коренът на проблема с тихото напускане се крие в лидерството, казва Абакар Саидов, съосновател и главен изпълнителен директор на Beamery. Тъй като цели 27% от служителите съобщават, че са разочаровани от лошо управление, а 23% от токсична работна култура, никога не е имало по-голяма необходимост от култивиране на позитивна работна култура.

Изградете път за кариерно развитие за вашите служители

Според скорошно проучване на онлайн платформата за графици Doodle, 49% от служителите смятат, че не са получили достатъчно обучение или наставничество, за да напреднат в кариерата си. Освен това, 50% от служителите казват, че кариерата им е в застой или регресия.

Проучването на Doodle също подчертава огромното несъответствие между това, от което служителите се нуждаят, за да се развиват професионално, и това, което техните работодатели предоставят. От една страна, 32% от служителите искат ясна насока относно техните роли и отговорности, а 15% искат насоки и подкрепа за целите си за кариерно развитие. Ако се замислите върху тези данни, това са 47% от работниците, които искат шефовете им да играят активна роля в кариерното им израстване.

Служителите разбират, че кариерното израстване не е еднопосочна улица. За да постигнат кариерните си цели, мениджърите трябва да изградят връзка със своите подчинени. Това включва воденето на искрени разговори на четири очи за това как би могла да изглежда кариерата на ваш служител в компанията. Тези разговори могат да се случат само когато има смислена връзка с вашия подчинен.

Кариерното израстване може да направи чудеса за увереността и самочувствието на служителите. Организациите трябва да поставят това на преден план в своята корпоративна стратегия през 2023 г.

………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ