Вие отговаряте и за тези граници

Вие отговаряте и за тези граници

Вие отговаряте и за тези граници

Виждал съм много статии за това как служителите да изградят граници на работното място, но моят личен опит показва, че отговорността за определяне и поддържане на границите между работата и личния живот трябва да бъде на работодателя. Прегарянето на служителите съществува от векове, но пандемията влоши този феномен и направи естествените работни граници по-трудни за анализиране.

Неусетно работния ден може да премине границите на нормалното, когато не ви се налага физически да напускате офиса си в края на деня. Едно проучване установи, че работните дни на хората, работещи от разстояние, могат да бъдат удължени средно с 49 минути.

Като главен изпълнителен директор на разрастваща се компания, аз разбирам, че определянето и поддържането на граници между работа и личния живот е от ключово значение за това служителите да бъдат щастливи и да не страдат от бърнаут. Този подход също така гарантира, че вашата компания работи при максимална производителност. Ето 4 лесни начина, по които можете да помогнете на вашите служители да установят по-здравословни граници между работата и личния живот:

Задайте ясни очаквания

Вярвам, че едно от най-опасните неща, които вашият служител може да направи, е да отговори на клиентски имейл в 2 часа през нощта. Защо? Тъй като следващия път, когато клиентът има някаква заявка в безбожен час, той ще очаква незабавен отговор. Ръководството на компанията трябва да определи ясни очаквания за това кога е добре служителите да излизат от системата в края на деня и да не отговарят на съобщения или имейли до късно през нощта.

Разбира се, ще има случаи, когато нещо трябва да се свърши спешно в по-късен час. В тези случаи се уверете, че мениджърите ясно комуникират тези редки изключения на своите служители. В противен случай трябва да се приеме, че имейлите до късно вечерта могат да изчакат до следващия ден.

Практикувайте това, което проповядвате

Едно е да изложите ясни работни очаквания на вашите служители, а съвсем различно е самите вие да ги следвате. От пандемията насам аз съм много ясен в споделянето на моето работно време с всичките ми колеги. В зависимост от начина на живот, работното време на всеки ще се различава леко и е важно да дадете пример, с които да покажете, че вземането на почивки е нормално и дори насърчавано.

Говорете открито за бърнаута

Това може да изглежда контраинтуитивно, но говоренето за бърнаута е от ключово значение за справянето с него. Някои от издайническите признаци на прегаряне на служителите са емоционално изтощение, физическа умора, затруднена концентрация, неудовлетвореност от работата и намалена работна ефективност. Тези признаци могат да бъдат трудни за откриване от самите служители, но ако водите открити и честни разговори с тях, вие може да ги забележите по-лесно. Качеството на работата им спадна ли значително? Правят грешки, които са необичайни за тях? Това може да са знаци, че се нуждаят от ясни граници работата и личния живот.

Започването на диалог с вашите служители относно тема табу като бърнаут е най-добрият начин да намерите решения за справяне с този проблем. Може би е време за смяна в екипа, а може би . служителят просто се нуждае от ден почивка, за да възстанови психичното си здраве. Мениджърът носи отговорност за започването на разговор за бърнаута.

Бъдете ангажирани в подкрепата на вашите служители

Подпомагането на вашите служители в избягването на прегаряне не свършва с определянето на граници около очакваното работно време и отзивчивостта към заявките на клиентите. Като мениджър вие също трябва активно да помагате на служителите си да дават приоритет на нещата, които са важни в живота им. За родителите това може да бъде посещение на спортни игри на децата им или планиране на семейна ваканция. За други това може да означава инвестиране в хоби на служител и даване на време за посещаване на събитие, което той или тя намира за интересно. Да бъдете ангажирани с на вашите служители означава преди всичко да ги карате да се чувстват ценени. Тази инвестиция ще ви се отплати в дългосрочен план и ще помогне на вашите служители да избегнат прегаряне.

……………………..

Кори Йенър, главен изпълнителен директор на Jun Group, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ