Културата не е формула. Не е KPI

Културата не е формула. Не е KPI

Вдъхновяващата култура на работното място насърчава служителите да вършат изключителна работа. На много лидери им е трудно да приемат, че от техните служители зависи да внесат най-критичните активи в една организация – креативност, състрадание, иновации, собственост и нестандартно мислене.

Културата е в основата на ефективността на служителите

Като мениджър можете да наложите типовете поведения, насърчаващи изграждането на тези активи, като създадете ключови показатели за ефективност (KPI). Или можете да създадете привлекателна култура, която ще насърчи служителите сами да ги внесат в работата работа. В крайна сметка организацията е сборът от изборите, които правят нейните служители, а културата е ключът към стимулирането на изключителното представяне на служителите.

Въпреки това, в стремежа си да ангажират служителите и да създадат привлекателна култура, организациите често попадат в няколко капана, които водят до създаване на една неавтентична култура, която предизвиква повече негодувание, отколкото вдъхновение. Ето няколко неща, които компаниите трябва да знаят за създаването на вдъхновяваща култура.

Културата не е формула

На мениджърите в една компания е казано да следват културен контролен списък, създаден от фирма за ангажиране на служители. Един от елементите в контролния списък гласи: „Служителите, на които е казано, че вършат добра работа веднъж на седем дни, съобщават за по-високо ниво на ангажираност“. Контролният списък принуждава мениджърите да казват „добра работа“ дори за действия, които не заслужават похвала. Служителите бързо разбират, че се следва формула и похвалата не е автентична. Вместо да създаде вдъхновяваща култура, този тип похвала довежда до цинизъм от страна на служителите.

Рисковано начинание е да следвате формули, създадени от фирма за ангажиране на служители. Културата не се създава чрез следване на контролен списък. Служителите не харесват от шаблонния подход, на който липсва автентичност и намерение.

Културата не е KPI

Наскоро имах работа с клиент, който поиска моята интерпретация на проучване на ангажираността на служителите в неговата компания. Когато погледнах резултатите, веднага разбрах, че са загрижени за това, че само 37% са отговорили на въпросите. Когато процентът е толкова нисък е пределно ясно, че организацията няма вдъхновяваща култура. Проблемът бе в това, че клиентът се опитваше да прокара култура чрез KPI.

Ако искате да създадете вдъхновяваща култура, участвайте в диалог със служителите си и действайте според техните отзиви. Положителните резултати ще последват, когато вашите служители видят разликите, които се появяват от този диалог.

Културата се гради от отделните индивиди, а не от комитет

Да помолите комисия да създаде фирмена култура е еквивалентно на това да помолите 10 счетоводители да изнесат комедийно представление. Създаването на визия за култура изисква лидер, който разбира нейното значение и споделя страстта към създаването на вдъхновяваща култура.

Намерете лидер, който е наистина убеден, че вдъхновяващата култура ще доведе до по-добри резултати в организацията. Много лидери не вярват в това уравнение. Вместо това те гледат на културата като на нещо, което е хубаво да имате, докато се фокусират върху „истинската“ работа за постигане на целите си. Тези лидери обаче подминават факта, че целите им ще бъдат постигнати от служители, вдъхновени от културата на работното място. Именно това вдъхновение може да бъде разликата между посредственото и изключително представяне.

Отличната работа на служителите прави организациите по-силни

Както вече отбелязахме, една организация е сборът от изборите, които правят нейните служители. Всяко решение, програма, имейл, взаимодействие, обаждане, продукт и услуга е възможност за служителите да демонстрират отлично или посредствено представяне.   Колкото повече служители вършат изключителна работа всеки ден, толкова по-силна ще стане вашата организация. Културата често е причината служителите да дават най-доброто от себе си и да постигат впечатляващи резултати.

Всяка организация има култура. Какъв тип култура обаче има вашата организация? Вдъхновяващата култура ще ускори успеха, а циничната култура ще забави растежа. Вашата култура приканва ли служителите да избират изключително представяне пред посредственост? Истинската формула за успешна култура е вливането на човечност в решенията и поведението на вашата организация и фокусирането на всички върху създаването на ползи за клиентите, а не само следването на процесите. Когато служителите са част от ориентирана към човека култура, те ще бъдат на висотата.

………………..

Лиор Аруси, председател и съосновател на ImprintCX и автор на предстоящата книга „Dare to Author!“, за Fastcompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ