Културата - по-важна от суровия талант
Когато търси нови служители, милиардерът Марк Кюбан се фокусира върху две неща: култура и компетентност.
Те са „двете неща, които имат най-голямо значение“, казва собственика на баскетболния отбор на „Далас Маверикс“ и звезда от предаването „Аквариум за акули“ (Shark Tank) в мастърклас, публикуван миналата седмица.
„Достатъчно компетентни ли са, за да свършат работата? И вписват ли се в културата на организацията? Ако се провалят в едно от двете, ще имате проблеми“, добавя той.
Според него културата е по-важна от суровия талант. Повече от работната сила споделя това виждане. 56% от работниците определят добрата култура на работното място като по-важна от заплатата, докато повече от 75% казват, че биха обърнали внимание на културата на компанията, преди да кандидатстват за работа там, според проучване на Glassdoor от 2019 г. сред повече от 5000 възрастни хора в САЩ, Обединеното кралство, Франция и Германия, пише CNBC.
Милениълите и представителите на поколението Z считат фирмената култура за особен приоритет, отбелязва докладът на Glassdoor - което означава, че много от наблюденията на Кюбан ще стават все по-верни с времето, тъй като тези служители все повече се издигат в йерархията.
Кюбан настина цени служители, които изпълняват задачите правилно и ефективно - това е частта, свързана с компетентността. Но търсенето на перфектния работник, който да реши проблемите на вашата компания, без да вземете предвид това дали този човек ще се впише във фирмената култура, е „вероятно най-голямата грешка, която съм виждал да правят компаниите от моето портфолио“, казва той.
За да намери служители, които попадат и в двете категории, Кюбан казва, че задава конкретни въпроси за интервю за работа като:
- Кое е едно нещо, в което сте се провалили, и едно нещо, в което сте успели?
- Разкажете ми за случай, в който сте рискували на работа.
- Защо напуснахте последната си работа?
- Коя е най-добрата фирмена култура, с която сте имали досег?
- Кой е най-добрият мениджър, за когото сте работили?
„Искам да ги накарам да говорят за своите положителни или отрицателни преживявания, така че да мога да разбера дали ще са подходящи или не“, обяснява той.
За Кюбан вписването във фирмената култура не означава, че той търси кандидат, който е негово копие – той търси служители и партньори, които „допълват“ неговия набор от умения, но не се страхуват да говорят, когато не са съгласни с него.
„Мисля, че един от най-големите проблеми, които един предприемач или главен изпълнителен директор може да си навлече, е да наеме хора, които приличат на него. Не е нужно да наемате хора като вас. Имате себе си“, категоричен Кюбан.
„Нямам нужда хората да ми казват „да“. Мога сам да го правя. Имам нужда от хора, които ще оспорят общоприетата мъдрост и ще ме предизвикат - когато смятат, че съм направил нещо нередно, ще кажат: „Мисля, че правите грешка тук и това е причината“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.